tankefull1365379975 Skrevet 6. november 2002 Del Skrevet 6. november 2002 Jeg er 23 år. Har vært plaget med angst og depresjon i snart to år, men har vært veldig bra i over et år nå. Første gangen det skjedde hadde jeg hatt det veldig vanskelig. Hadde to spontanaborter på 6 mnd, og like etter ble det slutt med min daværende kjæreste og samboer. Var langt nede i ca 6 mnd. Da fikk jeg ny jobb i Oslo og flyttet. Det siste året har jeg hatt det veldig bra, trives på alle måter. Men nå har det kommet tilbake, uten at jeg helt vet hvorfor. Har lest alt jeg har kommet over av angst og depresjoner, og kjenner meg veldig igjen i agorafobi. Bare det å klare å gå på butikken er en stor prestasjon for meg. Klarer å være på jobb, men blir det verre nå, så vet jeg ikke om jeg klarer det. Har problemer med å gå inn i kantina når det er veldig mye folk der. Ikke klarer jeg å være så veldig sosial heller, og takler ikke tanken på å sitte på t-banen. Dette er så hemmende, og vet jeg trenger hjelp. Har en kjæreste som er forståelsesfull og støttende, men han er ingen psykolog. Jeg har tenkt litt på antidepressive medikamenter, men er veldig usikker til dette. Vet heller ikke om noe kan hjelpe for dette. Setter pris på om du kan fortelle litt om noen medikamenter som ikke virker sløvende. Trenger noe som kan gjøre hverdagen litt enklere for meg. Vil gjerne vite om andre alternativer til behandling også. Vet jeg må oppsøke lege/psykolog, men jeg synes dette er veldig vanskelig å snakke om og sette ord på. Kjæresten min er den eneste som vet om dette foreløpig. Fint om noen i samme situasjon svarer meg også. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/80668-angst/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.