Gå til innhold

Du vet du er norsk når du........

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

• Svar 54
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• SierDuDet

18

• Line

15

• nanna

7

• conan

2

Populære dager

Mest aktive i denne tråden

Annonse

Du er nok norsk Line, men du har ikke forstått relevansen av det å drikke seg full så fort man forlater landet.

Det har vi andre nordmenn forstått :)

Jeg er nok neppe norsk, i følge denne "sjekklista". Får trøste meg med at jeg har amerikansk blod i årene ;)

- er mer redd for tollere enn terrorister.

** Er ikke redd tollere jeg! Tar med mer enn kvota, men har skjønt forskjell på grønt og rødt lys. Dessuten tar jeg aldri med sigaretter - på trass!

- heller kommer for sent til flyet enn å rekke å handle kvoten.

** Kvoten er ikke så viktig for meg, akkurat.

- bestiller drinker på Gardemoen kl. 06.00 om morgenen.

** Nei, det gjør jeg ikke.

- kjøper en kartong røyk selv om du ikke røyker, bare for å få med deg kvoten.

** Jeg tar ikke med røyk til min røykende mamma en gang! Det er hun absolutt inneforstått med.

- drikker på flyet og spyr i bussen.

** Drikker litt på flyet for å roe nervene litt, men spyr ikke på bussen av den grunn.

- varmer rødvinen.

** Hæ?! Den tar vi så kald som mulig, gjerne blandet med sitronbrus og isbiter!

- griller i regnvær.

** Helst ikke.

- bygger veranda på alle sider av huset.

** Har ikke hus.

- tar med det du ikke drakk opp på festen hjem igjen.

** Nei

- har dårlig samvittighet hvis du ikke er ute når det er sol.

** Det hender, men det kommer an på temperaturen. Er det over tjue grader, kan den samvittigheten vurderes.

- blir slapp etter to dager med sol.

** NEI! Jo mere sol, dess mere overskudd og energi!

- bader når det er tolv grader i vannet og sier det er "friskt".

** Det må være MINST 21 grader i vannet!

- ser på engangsgrill og en flintstek som toppen av lykke.

** Nei, heldigvis! Er ikke så glad i kjøtt.

- går med sokker i sandalene.

** Aldri

- sier " ja, ja, den går ned" når du får servert dårlig vin.

** Negativt.

- synes fiskeboller har smak.

** Spiser det, men det smaker ikke stort.

- tror det er moderne med furumøbler.

** Her i huset er det lille jeg har av furu de første møblene jeg kjøpte. Ikke modernelenger, men jeg synes det er ok å ha dem så lenge jeg har bruk for dem. Dessuten gir de mer "liv og varme" til rommet enn smijern og børstet stål.

Ikke sant?

Ingen nordmenn i utlandet er edru. Faktisk er vel det grunnen til at nordmenn drar så mye til syden. De husker trossalt ikke engang at de har vært der...:)

Hehe... javel.

Jeg er ikke nordmann, så da så ;) Liker ikke å drikke meg full lenger, får bare vondt i magen av det. Jeg liker opplevelser, og vil heller se mye spennende og få masse gode minner å ta med tilbake, enn å bare løpe mellom do og barkrakken!

Jeg er nok neppe norsk, i følge denne "sjekklista". Får trøste meg med at jeg har amerikansk blod i årene ;)

- er mer redd for tollere enn terrorister.

** Er ikke redd tollere jeg! Tar med mer enn kvota, men har skjønt forskjell på grønt og rødt lys. Dessuten tar jeg aldri med sigaretter - på trass!

- heller kommer for sent til flyet enn å rekke å handle kvoten.

** Kvoten er ikke så viktig for meg, akkurat.

- bestiller drinker på Gardemoen kl. 06.00 om morgenen.

** Nei, det gjør jeg ikke.

- kjøper en kartong røyk selv om du ikke røyker, bare for å få med deg kvoten.

** Jeg tar ikke med røyk til min røykende mamma en gang! Det er hun absolutt inneforstått med.

- drikker på flyet og spyr i bussen.

** Drikker litt på flyet for å roe nervene litt, men spyr ikke på bussen av den grunn.

- varmer rødvinen.

** Hæ?! Den tar vi så kald som mulig, gjerne blandet med sitronbrus og isbiter!

- griller i regnvær.

** Helst ikke.

- bygger veranda på alle sider av huset.

** Har ikke hus.

- tar med det du ikke drakk opp på festen hjem igjen.

** Nei

- har dårlig samvittighet hvis du ikke er ute når det er sol.

** Det hender, men det kommer an på temperaturen. Er det over tjue grader, kan den samvittigheten vurderes.

- blir slapp etter to dager med sol.

** NEI! Jo mere sol, dess mere overskudd og energi!

- bader når det er tolv grader i vannet og sier det er "friskt".

** Det må være MINST 21 grader i vannet!

- ser på engangsgrill og en flintstek som toppen av lykke.

** Nei, heldigvis! Er ikke så glad i kjøtt.

- går med sokker i sandalene.

** Aldri

- sier " ja, ja, den går ned" når du får servert dårlig vin.

** Negativt.

- synes fiskeboller har smak.

** Spiser det, men det smaker ikke stort.

- tror det er moderne med furumøbler.

** Her i huset er det lille jeg har av furu de første møblene jeg kjøpte. Ikke modernelenger, men jeg synes det er ok å ha dem så lenge jeg har bruk for dem. Dessuten gir de mer "liv og varme" til rommet enn smijern og børstet stål.

Du er så prippen, altså :)

Hehe... javel.

Jeg er ikke nordmann, så da så ;) Liker ikke å drikke meg full lenger, får bare vondt i magen av det. Jeg liker opplevelser, og vil heller se mye spennende og få masse gode minner å ta med tilbake, enn å bare løpe mellom do og barkrakken!

Jeg er mer av den typen som er dritings før danskebåten, enda fullere på båten, sannseløs i Danmark den uka jeg er der, er aktiv med kamera slik at jeg kan bevise for meg selv at jeg har vært der, full på vei tilbake, og forkjøla dagene etter returen.

Typisk norsk :)

Jeg er mer av den typen som er dritings før danskebåten, enda fullere på båten, sannseløs i Danmark den uka jeg er der, er aktiv med kamera slik at jeg kan bevise for meg selv at jeg har vært der, full på vei tilbake, og forkjøla dagene etter returen.

Typisk norsk :)

*ler*

Annonse

Hihi... ja, jeg er kanskje det? Men i motsetning til en viss annen en jeg kjenner temmelig godt, så er jeg nesten aldri forkjølet! ;o)

Dessuten så smaker kaffe på Aker Brygge vel så godt som øl! Eller...? ;o)

Hehe, nei! Vi snakker her om en varm sommerdag. Sola skinner og man er i godt humør. Da drikker man ikke kaffe! Ikke denne karen! :)

Jeg hadde det veldig hyggelig, men ikke faen om jeg hadde hatt det like koselig om du satt med en halvliter i varmen og jeg med en kaffe :)

Neste gang får vi ta øl begge to :)

Hehe, nei! Vi snakker her om en varm sommerdag. Sola skinner og man er i godt humør. Da drikker man ikke kaffe! Ikke denne karen! :)

Jeg hadde det veldig hyggelig, men ikke faen om jeg hadde hatt det like koselig om du satt med en halvliter i varmen og jeg med en kaffe :)

Neste gang får vi ta øl begge to :)

Hehe... Etter cervezas daglig i fjorten dager, fristet det ikke med noen øl, faktisk. Dessuten varmet kaffen litt, det var kaldt å sitte der etter hvert!

Og siden jeg har "en fot innafor Forsvaret", så vil jeg ikke risikere å bli stoppet i promillekontroll og blåse verken gult eller rødt. Da blir det bare sånn da!

Men kommer du oppover hit, får vi se om det ikke blir en Lysholmer eller tre..! :o)

Hehe... Etter cervezas daglig i fjorten dager, fristet det ikke med noen øl, faktisk. Dessuten varmet kaffen litt, det var kaldt å sitte der etter hvert!

Og siden jeg har "en fot innafor Forsvaret", så vil jeg ikke risikere å bli stoppet i promillekontroll og blåse verken gult eller rødt. Da blir det bare sånn da!

Men kommer du oppover hit, får vi se om det ikke blir en Lysholmer eller tre..! :o)

En fot innenfor forsvaret? Nå har jeg godt glipp av noe?

Ja, jeg husker du snakket om disse cervazene hver gang jeg prøvde å lure deg til å drikke :)

En fot innenfor forsvaret? Nå har jeg godt glipp av noe?

Ja, jeg husker du snakket om disse cervazene hver gang jeg prøvde å lure deg til å drikke :)

Jeg har sikkerhetsklarering i Forsvaret, men får ingen jobb der om jeg får prikk på rullebladet.

Det er det samme med Frode - blir han tatt i farts- eller promillekontroll og mister lappen, får han prikk i rullebladet og mister dermed jobben. Ikke noe å trakte etter...

Jeg har sikkerhetsklarering i Forsvaret, men får ingen jobb der om jeg får prikk på rullebladet.

Det er det samme med Frode - blir han tatt i farts- eller promillekontroll og mister lappen, får han prikk i rullebladet og mister dermed jobben. Ikke noe å trakte etter...

Det er bedre grunner enn som så til ikke å kjøre i fylla!

Slikt gjør man ikke.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...