Gå til innhold

Hentereise til Thailand i desember

Anbefalte innlegg

Tidligere denne uka fikk vi endelig den etterlengtede telefonen og siden har jeg hatt det så travelt med billettbestilling & kjøp av julegaver (at jeg ikke har hatt tid til å informere alle mine DOL-venner. Men altså; vi har fått beskjed om at vi kan hente vår lille smil enten i slutten av november (møtedato 4/12) eller i jula (møtedato 18/12. Dermed blir det desember i Thailand for to elleville foreldre og en forventningsfull søster. Gjett om vi gleder oss!!!

Vil forøvrig informere andre Thailandadoptanter om at reisebyråene tok det pent at de fikk beskjed om at reservere 2 reiser fordi reisedato enda er usikker. Og dette var også mye bedre for oss enn å først få beskjed om at vi skal ha møtedato 4/12 og deretter få utsettelse.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/80880-hentereise-til-thailand-i-desember/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Så herlig å høre at dere har fått noe konkret å forholde dere til. Krysser fingrene for den 4/12 da, ikke sant?

P.S. Du har vel begynt med julebaksten nå også, da...

;-)

Hei og takk for lykkeønskninger. Skulle nesten tro at du kjente meg virkelig godt. Jeg elsker julekos og er av den typen som pleier å ha 13 sorter til jul + hjemmelaget leverpostei, juleskinke, lammerull, 3 sorter sild og oksetunge. Men i år har jeg tenkt å bruke kreftene på andre ting.....og kanskje blir vi t.o.m. bortreist i jula. Men små barn er jo så glade i småkaker.........

Annonse

...gratulere deg her også!

Regner ellers med at reisebyråene får kjørt seg litt om dagen ;-) Håper dere får et kanonbra tilbud snart!!! De må jo konkurere seg imellom om å få dere som kunder - skulle bare mangle :o)

God helg!

Klem,

Ja-det ble en lærerik runde i konkurranse. Mye tull frem og tilbake - fikk t.o.m. telefon fra et reisebyrå som ville advare oss mot et annet. Vi endte imidlertid opp med det tilbudet vi først fikk - og billig ble det ikke (30 000 kr bare for flyreisen). Dette skyldes selvfølgelig delvis at vi er 4 personer (begge barna er over 2 år) og at vi reiser i desember. Men tross alt - hvem bryr seg om penger i slik en sammenheng.

P.S. Har forøvrig sendt deg mail privat Sibadulla.

Hei!

Gratulerer med en etterlengtet beskjed! God tur!

Takk for mailen som jeg fikk for noen dager siden, skal sende svar.

Vennlig hilsen

Er ikke dette fantastisk utrolig egentlig - å kunne bli foreldre til et barn som er født på andre siden av jorda og som trenger dere som foreldre ?

Hei og takk for lykkeønskninger. Skulle nesten tro at du kjente meg virkelig godt. Jeg elsker julekos og er av den typen som pleier å ha 13 sorter til jul + hjemmelaget leverpostei, juleskinke, lammerull, 3 sorter sild og oksetunge. Men i år har jeg tenkt å bruke kreftene på andre ting.....og kanskje blir vi t.o.m. bortreist i jula. Men små barn er jo så glade i småkaker.........

Hei, og GRATULERER!!!! Ville bare legge til at veldig mange småkakedeiger har det yppelig i fryser'n. Så er det jo bare å tine og bake når du kommer hjem. Eller om du rekker noen baking nå, så er småkakene supre i 3 måneder i det kalde element :). Lykke til med hentereisen, og så er jeg helt sikker på at jula blir perfekt, enden den blir her eller der :)

Hei, og GRATULERER!!!! Ville bare legge til at veldig mange småkakedeiger har det yppelig i fryser'n. Så er det jo bare å tine og bake når du kommer hjem. Eller om du rekker noen baking nå, så er småkakene supre i 3 måneder i det kalde element :). Lykke til med hentereisen, og så er jeg helt sikker på at jula blir perfekt, enden den blir her eller der :)

Jeg har faktisk ikke prøvd å fryse deigene, men fryser omtrent alt av kaker (har faktisk fremdeles rester fra fjorårets julebakst i fryseren), for de er som regel best når de er helt ferske (=nettopp tatt opp av fryseren). Har nok planlagt å få 3 sorter i fryseren før jeg drar - så jeg slipper å tenke på det når vi kommer hjem - og kan konsentrere oss om bare kosen - lage pepperkakehjerter og henge i vinduene. Og om vi blir bortreist i jula - kan det likevel være godt med litt småkaker i januar - særlig dersom vi ikke har spist det i jula. I år blir det dermed slik at vi får bestemme/ønske oss 1 sort hver.

Tenker ellers på deg....vet at det slettes ikke er greit å gå slik og vente. Men som du allerede vet så BLIR det jo tilslutt. Det var forresten et fint innlegg du skrev til "har ikke nick enda".

Annonse

Jeg har faktisk ikke prøvd å fryse deigene, men fryser omtrent alt av kaker (har faktisk fremdeles rester fra fjorårets julebakst i fryseren), for de er som regel best når de er helt ferske (=nettopp tatt opp av fryseren). Har nok planlagt å få 3 sorter i fryseren før jeg drar - så jeg slipper å tenke på det når vi kommer hjem - og kan konsentrere oss om bare kosen - lage pepperkakehjerter og henge i vinduene. Og om vi blir bortreist i jula - kan det likevel være godt med litt småkaker i januar - særlig dersom vi ikke har spist det i jula. I år blir det dermed slik at vi får bestemme/ønske oss 1 sort hver.

Tenker ellers på deg....vet at det slettes ikke er greit å gå slik og vente. Men som du allerede vet så BLIR det jo tilslutt. Det var forresten et fint innlegg du skrev til "har ikke nick enda".

Takk :). Det er bekreftet at vi får rikelig til til julebakst her hjemme. Så nå åpner hele juleforberedelseshorisonten seg for meg :). Like greit å kose seg med årets deiligste tid, så henter vi minsten når minsten er reiseklar! Gleder meg sånn på deres vegne :)

Intuisjon, vet du...

Har forståelse for at du prioriterer andre ting enn julebakst i denne førjulstida, ja! Det finnes jo også gode erstatninger å få kjøpt i et nødsfall (dette må jo kunne klassifiseres som nødsfall).

Tenk om dere får feire jul i Thailand, da...

Vel, vel, lykke til uansett!

Gjest ChiengMai

Intuisjon, vet du...

Har forståelse for at du prioriterer andre ting enn julebakst i denne førjulstida, ja! Det finnes jo også gode erstatninger å få kjøpt i et nødsfall (dette må jo kunne klassifiseres som nødsfall).

Tenk om dere får feire jul i Thailand, da...

Vel, vel, lykke til uansett!

De må jo ikke feire jul i Thailand selv med møte hos DPW 18. desember. Allerede tidlig den 19. vil de ha alle papirer som trengs for å dra hjem igjen.

Jeg skulle neimen ikke hatt noe imot å feire jul i Thailand, jeg da. Får nok heller håpe på påske der - eller nok en Bangkok-17. mai....

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...