Gå til innhold

jenter.. les dette her please

Anbefalte innlegg

poenget er at jeg ikke vet hva som er normal. Da kunne jeg sett hva som er normalt, og vurdert utifra det, om jeg kanskje tar feil som føler meg tykk. Fordi jeg vet jeg ikke kan stole på synet mitt. Men jeg har ikke noe annet å sammenligne med

Så om jeg skrev at jeg var 1.60 høy og veide 35 kilo, ville du regne det som normalt da? Du kan ikke finne ut hva som er normalt ved å spørre folk her inne hva de veier...

Fortsetter under...

poenget er at jeg ikke vet hva som er normal. Da kunne jeg sett hva som er normalt, og vurdert utifra det, om jeg kanskje tar feil som føler meg tykk. Fordi jeg vet jeg ikke kan stole på synet mitt. Men jeg har ikke noe annet å sammenligne med

Så om jeg skrev at jeg var 1.60 høy og veide 35 kilo, ville du regne det som normalt da? Du kan ikke finne ut hva som er normalt ved å spørre folk her inne hva de veier...

Annonse

Gjest Pricilla

Hei. Skjønner at du sammenligner med andre, men det er ikke sånn du finner ut om du har en normal vekt. Du må finne ut din BMI.

I denne linken finner du en BMI-kalkulator, der finner du ut om du er undervektig, normalvektig eller overvektig.

Det er ingen som har "fasit-kroppen", så lenge man ligger i "normal-skalaen" så har du en sunn kropp. Undervekt og overvekt er like farlig.. regn ut her:

http://www.nfff.no/html/Bmi.htm

Hei. Skjønner at du sammenligner med andre, men det er ikke sånn du finner ut om du har en normal vekt. Du må finne ut din BMI.

I denne linken finner du en BMI-kalkulator, der finner du ut om du er undervektig, normalvektig eller overvektig.

Det er ingen som har "fasit-kroppen", så lenge man ligger i "normal-skalaen" så har du en sunn kropp. Undervekt og overvekt er like farlig.. regn ut her:

man kan ikke stole på bmi, den tar verken hensyn til kroppsbygning eller muskler

man kan ikke stole på bmi, den tar verken hensyn til kroppsbygning eller muskler

men herregud, du kan du ihvertfall ikke sammenligne med andre!!! spør legen eller helsesøster du, hvis du ikke stoler på BMI! hva er vitsen med å spørre andre? du kan ikke vite om de er fulle i muskler eller hvilken kroppsbygning de har heller!

Annonse

Gjest ArabianStar

BMI mener jeg er noe for... tull!

Noen har kraftigere benbygning enn andre, andre igjen har mindre benbygning. Det er sånn forskjell på menneskekroppene at det er helt håpløst!

Muskler veier mye mer enn fett. Og skjelettet kan like gjerne være ganske kraftig og tungt..

Så ikke hør hysterisk på BMI-målinga.. Det er min oppfordring...

• 2 uker senere...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...