flosshatt Skrevet 10. november 2002 Del Skrevet 10. november 2002 Hei! * Hva koster det? > ca. 75.000 + utgifter til hentereise eller eskorte. * må man reise til adoptivlandet å hente barnet? > Idag er det slik at man må reise til de aller flese giverlandene for å hente barnet, noe foreningene anbefaler. (Jeg anbefaler også på det bvarmeste å reise til giverlandet, altså!) Kun fra Korea kan man enda få barnet hjem med eskorte. * hva slags godkjenninger må man igjennom? > Først må man godkjennes i Norge, etter å ha vært gjennom "nitid gransking" fra barnevernets side. Når man er godkjent etter norsk lov, kommer en ny godkjenningsrunde i giverlandet før evt. tildeling av et konkret barn. Etterat barnet er tildelt, skal saken gjennom retten i giverlandet før man formelt er barnets foreldre og kan hente det/ ta det med hjem. * hva slags inntekter bør man ha? > Enkelte land opererer med nedre rammer for familiens samlede inntekt, men det er ikke noe krav om å vre "rik" for å kunne adoptere. * Finnes det noen slags kriterier? >Ja! Som par må man være gift, > Enkelte land har sine egen kriterier til søkerne f.eks. når det gjelder aldersrammer, helse, ekteskapets variget mm. Dette får dere opplyst av adopsjonsforeningene. * hvilket land går det fortest å få tildeling fra? > Varierer veldig hele tiden, spør adopsjonsforeningene. * hvilket land er "best" å adoptere fra? >Vet ikke helt hva du legger i "best" her. Men jeg er nokså sikker på at du ville fått et titalls svar på det spørsmålet:-) > Vi har f.eks. fått to barn fra India og kunne ikke tenkt oss et annet giverland. Barna er nydelige, får god oppfølging i forkant av adopsjonen og man får grundig informasjon om barna ved tildeling. Dessuten er det et spennende land å reise til. For utfyllende informasjon anbeflaer jeg at dere kontakter foreningene og tar en titt på linkene du har fått fra thaimor. Ønsker dere lykke til med en fantastisk måte å bli foreldre på! bare et lite tillegg til Mamta sitt svar..det er også mulig med eskorte fra Etiopia, iallfall fikk vi det opplyst helt i begynnelsen av vår prosess. Kan jo hende det har blitt omgjort etterpå, så jeg skal ikke være påståelig altså.. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/81103-kan-dere-svare-meg-p%C3%A5-noen-sprsm/page/2/#findComment-427983 Del på andre sider Flere delingsvalg…
flosshatt Skrevet 10. november 2002 Del Skrevet 10. november 2002 Hei! * Hva koster det? > ca. 75.000 + utgifter til hentereise eller eskorte. * må man reise til adoptivlandet å hente barnet? > Idag er det slik at man må reise til de aller flese giverlandene for å hente barnet, noe foreningene anbefaler. (Jeg anbefaler også på det bvarmeste å reise til giverlandet, altså!) Kun fra Korea kan man enda få barnet hjem med eskorte. * hva slags godkjenninger må man igjennom? > Først må man godkjennes i Norge, etter å ha vært gjennom "nitid gransking" fra barnevernets side. Når man er godkjent etter norsk lov, kommer en ny godkjenningsrunde i giverlandet før evt. tildeling av et konkret barn. Etterat barnet er tildelt, skal saken gjennom retten i giverlandet før man formelt er barnets foreldre og kan hente det/ ta det med hjem. * hva slags inntekter bør man ha? > Enkelte land opererer med nedre rammer for familiens samlede inntekt, men det er ikke noe krav om å vre "rik" for å kunne adoptere. * Finnes det noen slags kriterier? >Ja! Som par må man være gift, > Enkelte land har sine egen kriterier til søkerne f.eks. når det gjelder aldersrammer, helse, ekteskapets variget mm. Dette får dere opplyst av adopsjonsforeningene. * hvilket land går det fortest å få tildeling fra? > Varierer veldig hele tiden, spør adopsjonsforeningene. * hvilket land er "best" å adoptere fra? >Vet ikke helt hva du legger i "best" her. Men jeg er nokså sikker på at du ville fått et titalls svar på det spørsmålet:-) > Vi har f.eks. fått to barn fra India og kunne ikke tenkt oss et annet giverland. Barna er nydelige, får god oppfølging i forkant av adopsjonen og man får grundig informasjon om barna ved tildeling. Dessuten er det et spennende land å reise til. For utfyllende informasjon anbeflaer jeg at dere kontakter foreningene og tar en titt på linkene du har fått fra thaimor. Ønsker dere lykke til med en fantastisk måte å bli foreldre på! bare et lite tillegg til Mamta sitt svar..det er også mulig med eskorte fra Etiopia, iallfall fikk vi det opplyst helt i begynnelsen av vår prosess. Kan jo hende det har blitt omgjort etterpå, så jeg skal ikke være påståelig altså.. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/81103-kan-dere-svare-meg-p%C3%A5-noen-sprsm/page/2/#findComment-429366 Del på andre sider Flere delingsvalg…
flosshatt Skrevet 10. november 2002 Del Skrevet 10. november 2002 Hei! * Hva koster det? > ca. 75.000 + utgifter til hentereise eller eskorte. * må man reise til adoptivlandet å hente barnet? > Idag er det slik at man må reise til de aller flese giverlandene for å hente barnet, noe foreningene anbefaler. (Jeg anbefaler også på det bvarmeste å reise til giverlandet, altså!) Kun fra Korea kan man enda få barnet hjem med eskorte. * hva slags godkjenninger må man igjennom? > Først må man godkjennes i Norge, etter å ha vært gjennom "nitid gransking" fra barnevernets side. Når man er godkjent etter norsk lov, kommer en ny godkjenningsrunde i giverlandet før evt. tildeling av et konkret barn. Etterat barnet er tildelt, skal saken gjennom retten i giverlandet før man formelt er barnets foreldre og kan hente det/ ta det med hjem. * hva slags inntekter bør man ha? > Enkelte land opererer med nedre rammer for familiens samlede inntekt, men det er ikke noe krav om å vre "rik" for å kunne adoptere. * Finnes det noen slags kriterier? >Ja! Som par må man være gift, > Enkelte land har sine egen kriterier til søkerne f.eks. når det gjelder aldersrammer, helse, ekteskapets variget mm. Dette får dere opplyst av adopsjonsforeningene. * hvilket land går det fortest å få tildeling fra? > Varierer veldig hele tiden, spør adopsjonsforeningene. * hvilket land er "best" å adoptere fra? >Vet ikke helt hva du legger i "best" her. Men jeg er nokså sikker på at du ville fått et titalls svar på det spørsmålet:-) > Vi har f.eks. fått to barn fra India og kunne ikke tenkt oss et annet giverland. Barna er nydelige, får god oppfølging i forkant av adopsjonen og man får grundig informasjon om barna ved tildeling. Dessuten er det et spennende land å reise til. For utfyllende informasjon anbeflaer jeg at dere kontakter foreningene og tar en titt på linkene du har fått fra thaimor. Ønsker dere lykke til med en fantastisk måte å bli foreldre på! bare et lite tillegg til Mamta sitt svar..det er også mulig med eskorte fra Etiopia, iallfall fikk vi det opplyst helt i begynnelsen av vår prosess. Kan jo hende det har blitt omgjort etterpå, så jeg skal ikke være påståelig altså.. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/81103-kan-dere-svare-meg-p%C3%A5-noen-sprsm/page/2/#findComment-430749 Del på andre sider Flere delingsvalg…
flosshatt Skrevet 10. november 2002 Del Skrevet 10. november 2002 Hei! * Hva koster det? > ca. 75.000 + utgifter til hentereise eller eskorte. * må man reise til adoptivlandet å hente barnet? > Idag er det slik at man må reise til de aller flese giverlandene for å hente barnet, noe foreningene anbefaler. (Jeg anbefaler også på det bvarmeste å reise til giverlandet, altså!) Kun fra Korea kan man enda få barnet hjem med eskorte. * hva slags godkjenninger må man igjennom? > Først må man godkjennes i Norge, etter å ha vært gjennom "nitid gransking" fra barnevernets side. Når man er godkjent etter norsk lov, kommer en ny godkjenningsrunde i giverlandet før evt. tildeling av et konkret barn. Etterat barnet er tildelt, skal saken gjennom retten i giverlandet før man formelt er barnets foreldre og kan hente det/ ta det med hjem. * hva slags inntekter bør man ha? > Enkelte land opererer med nedre rammer for familiens samlede inntekt, men det er ikke noe krav om å vre "rik" for å kunne adoptere. * Finnes det noen slags kriterier? >Ja! Som par må man være gift, > Enkelte land har sine egen kriterier til søkerne f.eks. når det gjelder aldersrammer, helse, ekteskapets variget mm. Dette får dere opplyst av adopsjonsforeningene. * hvilket land går det fortest å få tildeling fra? > Varierer veldig hele tiden, spør adopsjonsforeningene. * hvilket land er "best" å adoptere fra? >Vet ikke helt hva du legger i "best" her. Men jeg er nokså sikker på at du ville fått et titalls svar på det spørsmålet:-) > Vi har f.eks. fått to barn fra India og kunne ikke tenkt oss et annet giverland. Barna er nydelige, får god oppfølging i forkant av adopsjonen og man får grundig informasjon om barna ved tildeling. Dessuten er det et spennende land å reise til. For utfyllende informasjon anbeflaer jeg at dere kontakter foreningene og tar en titt på linkene du har fått fra thaimor. Ønsker dere lykke til med en fantastisk måte å bli foreldre på! bare et lite tillegg til Mamta sitt svar..det er også mulig med eskorte fra Etiopia, iallfall fikk vi det opplyst helt i begynnelsen av vår prosess. Kan jo hende det har blitt omgjort etterpå, så jeg skal ikke være påståelig altså.. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/81103-kan-dere-svare-meg-p%C3%A5-noen-sprsm/page/2/#findComment-432132 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mamta Skrevet 11. november 2002 Del Skrevet 11. november 2002 bare et lite tillegg til Mamta sitt svar..det er også mulig med eskorte fra Etiopia, iallfall fikk vi det opplyst helt i begynnelsen av vår prosess. Kan jo hende det har blitt omgjort etterpå, så jeg skal ikke være påståelig altså.. Tror sikkert du har rett. Er selv ikke så oppdatert på Etiopia, men det stemmer nok at man kan få barna hjem med eskorte derfra også. :-) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/81103-kan-dere-svare-meg-p%C3%A5-noen-sprsm/page/2/#findComment-433535 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.