Gå til innhold

vondt i tåa / brist??


Gjest chris_h_g

Anbefalte innlegg

Gjest chris_h_g

HeI!!

Er en gutt på 27 år som trener en del. Trener med vekter og prøver å trene 4 ganger i uka. Har målsetninger og trener deretter. For 14 dager siden var jeg og trente. Trente ei tung knebøyøkt. Etter treninga(tror det var dagen etter) så merket jeg at jeg hadde vondt i foten. Det er ikke vondt å stå på foten , men kjenner det når jeg går. Smerten virker som om den kommer når jeg bøyer tå, ved sidenav stortåa, oppover. Har prøvd meg fram og det er kun i denne tåa jeg kjenner noe. De andre terne kjenner jeg ikke noe. Det virker som om at det ligger i leddet litt lengre inn. Hva kan dette være??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Thor-Øistein Endsjø, barnelege

chris.

Hvis du trener hovedsaklig styrke 4 ganger i uka har jeg vondt for å tro at du evt. har fått en tretthetsbrist i tåa di.

Det høres mer ut som en overbelastning i ett tåledd. Men uansett tren de neste dagene slik at du belaster foten minst mulig. Blir det vonde så borte, er jo saken grei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

du bør få foretaget 2 undersøgelser.

1 røntgen

2 scintigrafi.

hyppigste lidelse er mikrofractur i brusken/knoglevævet. ses ikke altid på røntgen, men så er scintigrafi tidsvis god.

ved knogle brud god prognose

ved brusk brud mindre god prognose.

mvh

bruun, ortopædkirurg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...