Gå til innhold

Mora reist med elsker, 14 årig datter alene

Anbefalte innlegg

Gjest Bryr seg ? ja

Mora reiste bort for 3 uker, trolig med sin elsker, og lot datteren være alene i huset. Naboer oppdaget dette og datteren bor hos nabo fra i dag til vi har snakket sammen om hva som er på gang. Jeg har snakket med mora på telefon og varslet henne om at jeg har varslet barnevernet og at de treffer jenta onsdag. Hun ble rasende. Siden jeg ikke er nabo går det greit. Jenta har det fint, og datteren i huset er hjemme og de to fniser og spiller musikk og fjaser så lenge. Så når hun har roet seg kommer konsulenten innom for en prat. Konsulenteten har snakka med jenta og jeg var litt redd de skulle overreagere og skremme jenta. Men det gikk fint. Skrekkhistoriene setter liksom en "mistillitsspiker" i meg.

Noen erfaringer ?

Fortsetter under...

Er overrasket over at barnevernet ville ha noe med saken å gjøre. Selv var jeg på sykehuset i 3 uker da datteren min var 15 og sønnen 17 og spurte etter hjelp. De sa ungene kunne være alene uten problemer så lenge de hadde mat og penger. Det gikk fint da selv om jeg i utgangspunktet synes de var litt unge.

Ulv I Faarikaal

Er overrasket over at barnevernet ville ha noe med saken å gjøre. Selv var jeg på sykehuset i 3 uker da datteren min var 15 og sønnen 17 og spurte etter hjelp. De sa ungene kunne være alene uten problemer så lenge de hadde mat og penger. Det gikk fint da selv om jeg i utgangspunktet synes de var litt unge.

Det går nok greit når de er to og den ene er 17, men her var 14-åringen alene. Var dine helt uten tilsyn i tre uker ?

Det går nok greit når de er to og den ene er 17, men her var 14-åringen alene. Var dine helt uten tilsyn i tre uker ?

Jepp, men venninnene mine bor jo rundt her så de kunne gå dit hvis det var noe. Datteren min da 16 var alene 3 uker i fjor av samme grunn.

Ulv I Faarikaal

Jepp, men venninnene mine bor jo rundt her så de kunne gå dit hvis det var noe. Datteren min da 16 var alene 3 uker i fjor av samme grunn.

Sosialetaten er slappe, og vil gjende spare ressurser, men det hjelper å vite hva man har rett til. En gammel syk mann fikk ikke plass på sykehjem. Men det var bare å vifte iltert med loven under nesa på fylkeslegen.

Annonse

Sosialetaten er slappe, og vil gjende spare ressurser, men det hjelper å vite hva man har rett til. En gammel syk mann fikk ikke plass på sykehjem. Men det var bare å vifte iltert med loven under nesa på fylkeslegen.

Er det ikke typisk at når du ber om hjelp kan de ikke hjelpe men hvis du bare reiser så kommer de med en gang?

Gjest Persille

Er det ikke typisk at når du ber om hjelp kan de ikke hjelpe men hvis du bare reiser så kommer de med en gang?

Mamma leverte mormor på Rådhuset etter mange runder for å få hjelp, og da fikk de fart på seg gitt....

Men det var noen spente timer mens vi ventet på løsningen.

Mamma leverte mormor på Rådhuset etter mange runder for å få hjelp, og da fikk de fart på seg gitt....

Men det var noen spente timer mens vi ventet på løsningen.

Stakkars mormor, hvor ble det av verdigheten hennes?

Gruer meg til jeg blir gammel.

Ulv I Faarikaal

De strekker strikken, de saktmodige blir sittende med svarteper.

Min gamle, engstelige tante på 80 år turde ikke gå tilbake til ligningskntoret fordi saksbehandleren var en psykopat mot gamle damer. Mot meg var han en utsøkt engel :-), men ikke før jeg hadde lest han teksten... og det var ikke fra bibelen.

Gjest Persille

Stakkars mormor, hvor ble det av verdigheten hennes?

Gruer meg til jeg blir gammel.

Heh, det var ikke så ille som det hørtes ut. Det var bare det at hun var forferdelig syk, og måtte ha hjelp til å klare seg. Dette kunne vi ikke få, for hun bodde i andre etasje hos oss, og da kunne jo bare vi hjelpe henne....

At foreldrene mine var i full jobb, og hadde små barn, det var ikke så nøye...

Så da bestemte de seg for, etter utallige runder med forskjellige instanser, å ty til noe sånt... Mormor var jo med på det, selv om hun ikke sa det til de som "fant" henne... Men det fungerte jo, vi fikk hjemmehjelp noen dager i uken =)

Gjest Henrietta

Heh, det var ikke så ille som det hørtes ut. Det var bare det at hun var forferdelig syk, og måtte ha hjelp til å klare seg. Dette kunne vi ikke få, for hun bodde i andre etasje hos oss, og da kunne jo bare vi hjelpe henne....

At foreldrene mine var i full jobb, og hadde små barn, det var ikke så nøye...

Så da bestemte de seg for, etter utallige runder med forskjellige instanser, å ty til noe sånt... Mormor var jo med på det, selv om hun ikke sa det til de som "fant" henne... Men det fungerte jo, vi fikk hjemmehjelp noen dager i uken =)

Jeg synes du reagerer som et skikkelig medmenneske som barn og unge trenger. Det var også helt riktig av deg å kontakte barnevernet. Som utdannet barnevernpedagog sender jeg all honnør til deg.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...