Gå til innhold

1500 kalorier - mye??


Gjest Kinka

Anbefalte innlegg

Hjelp!! Idag har jeg spist ca. 1500 kalorier!! Jeg er vant med ca. opp til 500, så kommer jeg til å legge på meg nå eller? Jeg har sf, så jeg er livredd!

Det jeg spiste var: Frokost: 2 brødskiver med røkelaks, en potet, 2 ruter lys kokesjokolade, en skje krem, et glass Cultura og LITT ost. På skolen: en banan og en halv liter sjokkomelk. Etter skolen: 2 epler, 2 1/2 vaffelplate med brunost og is/syltetøy, 6 ruter mørk kokesjokolade, noen pastarør og 2 glass Cultura! Stemmer det at det blir ca 1500 kalorier eller?

Svar meg noen, please!

Klemm

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1500 kcal vil du ikke lgg på deg av, forutsatt at du har en veldig lav forbrenning. Dessuten skal det mere til enn bare en gang. Selv om det ikke alltid virker sånn. Hele denne uka som var hr jeg spist som en gal, i håp om leege på meg lit. Masse ekstra fett..og kvelm..men tror du vekta beveger seg?? nope.

en annen ting er t det du spiste ikke var spesielt sunt. Men jeg forstår hvordan du har det, det var vel mer sånn "panikk spising" antr jeg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1500 kalorier er ikke mye, så vekten trenger du nok ikke være redd for. Men jeg skjønner ikke helt hvorfor du spiser kokesjokolade, vafler, is og sjokomelk? Hvorfor ikke bruke disse kaloriene på en skikkelig middag istedetfor? Det eneste du hadde på menyen som kunne minne om middag var noen usle pastarør. Hvor blir proteinene av? (kjøtt,egg,ost etc)

Dersom du er så redd for vekten bør du skjønne at det er bedre å få kaloriene fra karbohydrater og proteiner enn fra sukker og fett...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1500 kcal vil du ikke lgg på deg av, forutsatt at du har en veldig lav forbrenning. Dessuten skal det mere til enn bare en gang. Selv om det ikke alltid virker sånn. Hele denne uka som var hr jeg spist som en gal, i håp om leege på meg lit. Masse ekstra fett..og kvelm..men tror du vekta beveger seg?? nope.

en annen ting er t det du spiste ikke var spesielt sunt. Men jeg forstår hvordan du har det, det var vel mer sånn "panikk spising" antr jeg?

Takk for svar begge to! Jeg er klar over at d jeg spiste ikke var særlig sunt, og det gjør jo ikke akkurat til at jeg legger på meg mindre heller... Idag har jeg spist ca. 4-500 kalorier + at jeg har trent masse.

Har noen peiling på hvor mange kalorier det er i et stykke formkake, sånn ca ? Og i et stykke bløtkake? (Er bare nysgjerrig)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Thor-Øistein Endsjø, barnelege

Kinka

1500-2000 kal. er et normalinntak for ei jente for å holde seg frisk. Med normal fysisk aktivitet forbrenner man vanligvis mer enn dette. Å spise 1000 kal. eller mindre pr. dag, kan være helsefarlig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Sienna-som snakker av erfaring

1500 kalorier er ikke mye, så vekten trenger du nok ikke være redd for. Men jeg skjønner ikke helt hvorfor du spiser kokesjokolade, vafler, is og sjokomelk? Hvorfor ikke bruke disse kaloriene på en skikkelig middag istedetfor? Det eneste du hadde på menyen som kunne minne om middag var noen usle pastarør. Hvor blir proteinene av? (kjøtt,egg,ost etc)

Dersom du er så redd for vekten bør du skjønne at det er bedre å få kaloriene fra karbohydrater og proteiner enn fra sukker og fett...

Hvis du skal prøve å komme opp på et normalt kaloriinntak etter spiseforstyrrelser er du som regel ikke motivert til å spise "sunn,kjedelig mat"..i denne perioden bør det fokuseres mer på å lære seg å spise igjen enn å spise sunt...

Hvis du har levd på 500 kcal over lang tid kan du muligens oppleve en vektøkning når du begtynner å spise mer, spesielt i begynnelsen, når kroppen fyller opp karobhydratlagrene i musklene igjen.(karbohydrater binder vann) I tillegg er forbrenningen kraftig redusert...men disse små kiloene er nødvendige skritt i prosessen-hva vil du helst-leve på 500 kcal om dagen til du kreperer eller lære deg å spise godt, og i tillegg være sunn,slank og FRISK?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...
Gjest pass deg!

Takk for svar begge to! Jeg er klar over at d jeg spiste ikke var særlig sunt, og det gjør jo ikke akkurat til at jeg legger på meg mindre heller... Idag har jeg spist ca. 4-500 kalorier + at jeg har trent masse.

Har noen peiling på hvor mange kalorier det er i et stykke formkake, sånn ca ? Og i et stykke bløtkake? (Er bare nysgjerrig)

Du må spise mer, ellers ødelegger du forbrenningen din! Jeg hadde sf over en 1 års periode som gjorde at jeg utviklet lavt stoffskifte og må nå antagelig leve på medisiner livet ut. En pekepinn som jeg følger er 1700 kcal per dag som fortsatt ikke er mye!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...