Tittin Skrevet 11. november 2002 Del Skrevet 11. november 2002 Hei alle sammen, ikke vært her så mye men tittet litt innimellom. Yngste sønnen min på 8 år fikk diagnosen på fredag, fy så tøft det var. Gråt som et pisket skinn hjemmover i bilen. Gubben var bortreist så jeg var helt alene, takk og pris for mye kø køring sier jeg. Klarte og "ta meg sammen" innen jeg kom hjem. Rart egentlig hvordan vi kansje håper på noe "lett og ufarlig" når vi innerst inne bare vet at det må være slik og sånn. Sitter her med tusen spm. hva er veien videre???? Skal til overlegen ved BUP i morgen for info ang. medisiner, håper jeg blir klok av det. Hørt om en stønad til dekke av klær, forbruket er kjempe høyt selv om jeg lapper og reparerer det jeg er god for. Hørt om en besøksgård i Oslo/Akershus der de har avlastning. Veldig viktig for meg med fibromylargi+ gubbe som er hjemme mindre enn 50%av året og ingen besteforeldre i nærheten. Sikkert en del nettadresser som kan gjøre meg klokere, vet at mange står her inne i andre innlegg med orker ikke å sitte og lete. Skal søke litt men vet noen om noen som er bedre enn andre så Tusen takk. Mange klemmer til andre foreldre som har det som meg, gutten er god som gull men sover han ikke snart nå blir jeg sprø. Sitter som en vakt hund utenfor døra hans, satt PC en der for å ha noe og gjøre. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/81383-adhd-diag-p%C3%A5-s%C3%B8nnen-og-mamma-rett-i-kjelleren/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest sine Skrevet 11. desember 2002 Del Skrevet 11. desember 2002 Jeg har tre barn, den mellomste på 5 har AD/HD, mens treåringen er under utredning. Vi har gratis full barnehageplass, men det er jo ikke aktuelt i ditt tilfelle. Men gratis SFO vil du jo få. Hjelpestønad er 1000,- pr. mnd. Det er 4 satser, hver på 1000,- Min 5-åring har sats to, dvs. 2000,- pr. mnd. Hjelpestønad gis som en kompensasjon for ekstra tilsyn om natt eller dag. Grunnstønad kan gis, kriteriene er strenge. Min sønn har her sats en, dvs. 500,- pr. mnd. Men dette fikk han fordi han også har eksem. Grunnstønad gis til ekstra vask av sengetøy, telefonering, proteser osv. Gis ikke for klær, leker o.l. For ødeleggelser av møbler, innventar, klær, leker osv. kan du trekke fra på skatten. Vi trekker fra 15.000 i året og får det godkjent. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/81383-adhd-diag-p%C3%A5-s%C3%B8nnen-og-mamma-rett-i-kjelleren/#findComment-465463 Del på andre sider Flere delingsvalg…
bokstavgutten Skrevet 12. januar 2003 Del Skrevet 12. januar 2003 Hei jeg leste innlegget ditt,du trenger ikke og bekymre deg så mye ,du trenger bare litt tid,nå som sønnen din har fått diagnose er mye gjort,jeg har selv diagnosen adhd,og har brukt ritalin i mange år nå,og tro det eller ei,så har jeg endelig blitt voksen,jeg er 32 år nå selv om det har vært til tider,uhorvelig slitsomt for meg og familien,så har vi da omsider kommet oss igjenom den værste knæika,ritalinen hjelper meg litt,men samtidig syntes jeg at ritalinen er litt oppskrytt både av media og leger.det funker men det er ikke noe trylleformel,den værste jobben må sønnen din ta selv, stå på det blir mennesker av folk med adhd også:-) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/81383-adhd-diag-p%C3%A5-s%C3%B8nnen-og-mamma-rett-i-kjelleren/#findComment-488234 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.