Gå til innhold

Gir ris og vann til fattige nordmenn!

Anbefalte innlegg

Har vedkommende råd til 7000 i husleie for et kott i oslo, burde det være et ikke-problem å leie en flyttebil til 2000 ?

Har du flere intelligente spørsmål ?

Åjada , jeg har mange . Selv om man er nødt til å ta seg råd til en husleie på 7000 så betyr ikke det at du kan ta deg råd til 2000 til flyttebil , en ukes dobbel husleie og andre utgifter som følger med flytting. Har man først en slik husleie og går på attføring er det meget vanskelig å finne en vei ut av det , iallefall hvis du ikke har ressurser å falle tilbake på.

Fortsetter under...

• Svar 66
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Dorthe

18

• Ulv I Faarikaal

8

• Sør

6

• puh

5

Mest aktive i denne tråden

Ulv I Faarikaal

Dersom du er sosialklient får du ikke disse pengene likevel, så da har du fremdeles like dårlig råd

Joda det er sant, men jeg mener både unger og voksne har godt av å være ute av Oslo. Våre nye landsmenn f eks har det mye bedre på landet enn på Holmlia. Men vi kan ikke tvinge noen til å flytte selvsagt. Det gjorde Stalin, den tida er forbi heldigvis.

*Er det bare vi i Oslo som ser elendigheten blandt folk som går på f.eks attføring og liten trygd.*

ja, er ikke det nokså naturlig da ?

For det man må betale for å LEIE et lite krypin i Oslo, kan man KJØPE et palass på bygda.

Folk i den situasjonen burde komme seg vekk fra Oslo, og slutte å klage.

Når man først skal flytte er det jo greit å ha ett miljø der man flytter og en jobb kanskje, det er ikke flust av jobber i bygdenorge.

Og jeg syns du er innmari trangsynt som ser svart/hvitt på denne saken. Sannsynligvis har du hatt det innmari lett og trygt hele ditt liv, og det er jo godt for deg, men det går ann å ha forståelse og medfølelse for andre for det, eller? (innmari lang setning ser jeg..)

Egentlig snakker jeg ikke om deg men til deg. Når man eier er det billigere her ute, omtrent halv pris tenker jeg i forhold til Oslopriser, da kan man selge og kjøpe her til halv pris, sette resten i banken og få renter :-)

DSet hadde blitt ramaskrik her hvis jeg hadde sagt vi skulle flytte. Tenk hva 3 mennesker sparer i togbilletter :-)

Ulv I Faarikaal

DSet hadde blitt ramaskrik her hvis jeg hadde sagt vi skulle flytte. Tenk hva 3 mennesker sparer i togbilletter :-)

OK Ok jeg skjønner, en skjebne verrre enn døden, men når de er ute av reiret får du love å revurdere ?

OK Ok jeg skjønner, en skjebne verrre enn døden, men når de er ute av reiret får du love å revurdere ?

Tror det ville vært en skjebne verre enn døden for meg også. Har funnet stedet jeg vil bo. Dessuten er jeg ikke sikker på om jeg hadde fått lov av kommunenen. Tror du de hadde investert i nytt kjøkken og bad osv til meg? Tror ikke det nei.

Annonse

Har vedkommende råd til 7000 i husleie for et kott i oslo, burde det være et ikke-problem å leie en flyttebil til 2000 ?

Har du flere intelligente spørsmål ?

De blir ikke noe rikere likevel. Husholdningstilskuddet går ned ev. bostøtte ev sosialhjelp. Reisepenger øker til jobb/skole.

Alt er lagt opp til at uansett hva du gjør blir du like fattig.

Ulv I Faarikaal

Tror det ville vært en skjebne verre enn døden for meg også. Har funnet stedet jeg vil bo. Dessuten er jeg ikke sikker på om jeg hadde fått lov av kommunenen. Tror du de hadde investert i nytt kjøkken og bad osv til meg? Tror ikke det nei.

Ok jeg skjønner, altså er det vanskelig.

Annonse

Nei, men de som tjener f.eks 200-250 000 i året har det hardt. Det er ikke alle som har hatt mulighet til lange utdannelser som gir jobber med god betaling.

Jeg tjener 280.000 og har det romslig, det kommer an på utgifter også vet du, ikke bare inntekter.

Jeg tjener 280.000 og har det romslig, det kommer an på utgifter også vet du, ikke bare inntekter.

Venninnen min måtte selge leiligheten sin nå fordi hun ikke klart utgiftene på den og leie sammen med en venninne og hennes datter. Da fikk hun halvert boutgiftene. Men det er surt å selge for å leie fordi man ikke har råd.

Venninnen min måtte selge leiligheten sin nå fordi hun ikke klart utgiftene på den og leie sammen med en venninne og hennes datter. Da fikk hun halvert boutgiftene. Men det er surt å selge for å leie fordi man ikke har råd.

Selvfølgelig er det surt, det skjønner jeg.

Poenget mitt var imidlertid at alenemor ikke er synonymt med fattig sosialklient. Alenemødre er ei gruppe som er like individuell som samboere, ektepar og single er :-)

Selvfølgelig er det surt, det skjønner jeg.

Poenget mitt var imidlertid at alenemor ikke er synonymt med fattig sosialklient. Alenemødre er ei gruppe som er like individuell som samboere, ektepar og single er :-)

Men alenemødre må tross alt betale alle regningene sine helt alene, det må ikke samboere og gifte. Hadde jeg hatt en å dele utgiftene med hadde jeg selvfølgelig hatt det mye bedre økonomisk.

Jeg greier meg jeg altså, selv med bil og 3 unger. Men bilen tror jeg hadde vært foruten hvis jeg hadde hatt mulighet. Den koster flesk.

Gjest klamydia

Nei, det var det ikke.

Ironisk ment var det jo! "Ifølge Help Norway er behovet for krisehjelp i Norge stadig økende, og viser til avsløringer i media om elendigheten som preger landet. "

Dette er et spark til dem som hele tiden må påpeke hvor ille vi har det her i Norge. Dette er for å få frem kontrasten mellom oss og de sov virkelig lider. Og dette er for å sende et budskap til alle de kjøtthuene som går rundt og sier at vi skal "hjelpe våre egne før vi hjelper andre".

Gjest klamydia

Ironisk ment var det jo! "Ifølge Help Norway er behovet for krisehjelp i Norge stadig økende, og viser til avsløringer i media om elendigheten som preger landet. "

Dette er et spark til dem som hele tiden må påpeke hvor ille vi har det her i Norge. Dette er for å få frem kontrasten mellom oss og de sov virkelig lider. Og dette er for å sende et budskap til alle de kjøtthuene som går rundt og sier at vi skal "hjelpe våre egne før vi hjelper andre".

Tror du virkelig det står så dårlig til i Norge at noen trenger å få utdelt VANN?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...