Gå til innhold

Til Xiao og Oktober

Anbefalte innlegg

Gjest Hente-Bente

Hei jeg leste akkurat innleggene deres lenger nede og vil bare si at vi skal til samme provins som dere og til byen Wenzhou. Vår datter er 9 måneder i morgen så de er ganske like i alder alle tre.

Vi skal ha med oss vår sønn på 5 år på den store reisen - så da er det to som får litt selskap i hverandre på turen til Kina - det er hyggelig.

Jeg må si at den opplevelsen det var å få tildeling og navn, bilde og andre opplysninger var større enn jeg noengang har forestilt meg. Jenten var vår med en gang - der er hun jo - var reaksjonen - akkurat slik vi har drømt om og tenkt oss. Det er veldig rart det der.

Xiao du sier at du har begynt å trappe litt ned på jobben - hos meg føler jeg det litt omvendt. Alt skal være klart til jeg reiser, alle prosjekter og oppgaver skal avsluttes og tilrettelegges for at andre kan ta over. Men jeg har sikret meg litt ferie før vi reiser slik at jeg får roet meg litt ned og slik at jeg får tid til å glede meg skikkelig i fred og ro.

Ellers gleder jeg med til å få listen over dere andre som skal reise sammen med oss slik at vi kan ta kontakt med hverandre. Har dere anelse om hvor mange vi er i gruppen eller når vi skal reise?

Jeg har i all min optimisme et ønske om å komme hjem igjen til jul, men det er kanskje å være litt vel optimistisk.. men det er jo lov å håpe.

Stor klem fra

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/81503-til-xiao-og-oktober/
Del på andre sider

Fortsetter under...

oktober1365380359

Hei, virkelig kjekt at dere har fått fra samme by og barnehjem. Får vi barna i den byen - eller kan den bli en annen by i den provinsen? Vi har også eldre barn, men de skal ikke være med. Mest fordi vi ikke har råd. Jaja, de er i alle fall to så de får feire jul med besteforeldrene - og vi kan feire jul før vi reiser eller etterpå. Jeg tror det er svært små sjanserfor at vi er hjemme i julen. Såvidt jeg forstod kan det være at vi reiser før jul og kommer hjem etter, eventuelt at vi reiser f.eks på julaften fordi det da er lettere å få billetter. Men det kan også være andre aktuelle scenarier som jeg ikke vet om.

Forøvrig tror jeg at det er 10-12 familier i gruppen. Jeg vet ikke helt om det regnes som lite eller stort. Det blir artig å se hvem alle er - hvor de bor - og hvor barna kommer fra.

Jeg er ikke så glad i skjema for det ene og det andre. Vi sendte akseptbrevene på mandag. Tenkte det var det viktigste. Visumet går i dag - og så er det et styr med permisjon (og et lite lån til det jeg aldri klarte å spare) - men det er nesten lettere å konsentrere seg om jobben nå enn før tildeling - da var jeg nokså ekstremt ofte inne på dol.

Vi gleder oss veldig til å få datteren vår. Veldig koselig at dere skal til samme sted - det kan nok være fint for jentene når de vokser opp å vite at det fins akkurat like gamle jenter fra samme barnehjem i Norge.

Veldig stor hilsen fra

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/81503-til-xiao-og-oktober/#findComment-435276
Del på andre sider

Hei begge to,

Vi gleder oss til å reise, er optimister og håper vi kommer hjem til jul.

Vi skal nok ikke til Wenzhou, men til provinshovedstaden Hangzhou, mente AF når vi var og hentet papirene. Hangzhou er Kinas Venedig; og skal være en av de vakreste byene i Kina.

Vet fra tidligere at ca. 10 søknader ble sendt på forskjellige tidspunkter til CCAA i september 01 fra AF, men vet ikke om alle har fått tildelig nå. Fint at vi ikke blir for stor gruppe.

(På jobben er de mye som skal avsluttes og overlates til andre før jeg går i permisjon, så DOL-ingen min blir ikke så hyppig fremover. Hyggelige travle tider!)

Vi snakkes på telefonen når vi får navnelisten fra AF! Fortsatt god forberedelsestid!

Hilsen

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/81503-til-xiao-og-oktober/#findComment-435365
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...