Gå til innhold

lege se hitt!!!!!


Gjest mady

Anbefalte innlegg

er det skadelig/farlig å ha en fett prosent på 7%??

jeg veier ca45kg og er 168. Hvis jeg hadde gått ned 3,4 kg(som er 7%) hva hadde da skjedd?? er litt engstelig...

please savr...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest lillebil

Kjære Mady - det er dessverre sjelden noen leger eller eksperter svarer på dette forumet. Jeg kan heller ikke svare deg på om om det skadelig, men at det er for lavt, det kan jeg fortelle deg. Men det vet du vel...

Etter det jeg kan finne, bør fettprosenten ligge på mellom 12 og 24, men ta det med en klype salt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjære Mady - det er dessverre sjelden noen leger eller eksperter svarer på dette forumet. Jeg kan heller ikke svare deg på om om det skadelig, men at det er for lavt, det kan jeg fortelle deg. Men det vet du vel...

Etter det jeg kan finne, bør fettprosenten ligge på mellom 12 og 24, men ta det med en klype salt.

Prøv å legg dette spørsmålet på allmenn medisin-forumet. Der er det nok flere leger å treffe enn her, og du kan få svar fra fagfolk!

Sier....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Thor-Øistein Endsjø, barnelege

Mady.

Du sier det ikke, men utfra opplysninger gitt, høres du ut som kvinne.

Fett% på 7-8 er lavt. Det kan bl.a. få konsekvenser for en normal hormonballanse og normal fruktbarhet. Du vil kunne merke det ved uregelmessigheter med menstruasjon.

Hvis du spiser bra og trener moderat og likevel er så tynn, bør du snakke med legen og få tatt noe prøver. Skylles det hele et lavt matinntak, bør du rett og slett spise mer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøv å legg dette spørsmålet på allmenn medisin-forumet. Der er det nok flere leger å treffe enn her, og du kan få svar fra fagfolk!

Sier....

jeg lurer bare, hvordan finner jeg ut fettprosenten? Jeg veier 44 og er 168cm høy.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg lurer bare, hvordan finner jeg ut fettprosenten? Jeg veier 44 og er 168cm høy.

DU MÅ MÅLE DET MED et spesielt type apparat, høres ut som vi er omtren like s"store" kan jeg bare spørre... sier alle til deg og at du er altfor tynn?? er du det??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...