Gå til innhold

Bipolar lidelse

Anbefalte innlegg

Hei!

For et par år siden fikk jeg diagnosen bipolar 2. Jeg antar at dette er en riktig diagnose. I tilleg til uforståelige humørsvingninger (som jeg har hatt i veldig mange år) av den hurtige typen har jeg sosial angst og generalisert angst. Jeg har prøvd Litsium uten påviselig effekt og prøver for tiden Lamictal uten at det heller ser ut til å virke.

Jeg er interesert i erfaringer fra personer som har prøvd "vanlige" medisiner,- og ikke minst erfaringer og kommentarer til bruk av alternativ medisin/behandling. Det er jo så mange retninger innen alternativ medisin at jeg synes det er utrolig vanskelig å velge, dyrt er det også. Er utbrent av å spekulere rundt mine plager og av å prøve div. medisiner og behandlingsformer (har prøvd masse psykoterapi). Det går i perioder på livet løs.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/81804-bipolar-lidelse/
Del på andre sider

Fortsetter under...

har du prøv vanlige antidepressiva, ssri?

mange svinger mye og fort uten å være bipolar, og får hjelp ved store doser ssri.

Taak for svar! Jeg tror at jeg opp igjennom årene har prøvd 3 forskjellige typer ssri uten resultater. Dvs. at første gangen jeg prøvde Seroxat ble jeg ganske høy i hatten. Det var jo deilig en periode for meg som alltid har syntes livet har vært så vanskelig. Men den negative siden var at jeg ble litt for tøff i trynet, utålmodig og irritert. Dessuten sies det at folk med bipolare lidelser skal være forsiktig med anti depressiva uten stemningsstabiliserende medikamenter i tillegg. Det kan trigge en mani/hypomani

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/81804-bipolar-lidelse/#findComment-439897
Del på andre sider

Gjest turbolator

Taak for svar! Jeg tror at jeg opp igjennom årene har prøvd 3 forskjellige typer ssri uten resultater. Dvs. at første gangen jeg prøvde Seroxat ble jeg ganske høy i hatten. Det var jo deilig en periode for meg som alltid har syntes livet har vært så vanskelig. Men den negative siden var at jeg ble litt for tøff i trynet, utålmodig og irritert. Dessuten sies det at folk med bipolare lidelser skal være forsiktig med anti depressiva uten stemningsstabiliserende medikamenter i tillegg. Det kan trigge en mani/hypomani

orifil

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/81804-bipolar-lidelse/#findComment-439906
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...