Gå til innhold

FU: Tør DU å handle på Meny ?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg handler ikke på Meny, i alle fall ytterst sjelden, for det er for dyrt for mitt budsjett.

Den der datotriksingen er "gammelt nytt". Sjefen jeg hadde før drev med samme greia, og ble fly forbanna på meg en gang jeg så hva han gjorde. Jeg hadde vett til å tie stille om det jeg så, men likevel sendte han meg ekle blikk i lange tider etterpå.

Jeg hadde plukket vekk mange kilo frossen kjøttdeig som hadde gått ut på dato ETT ÅR i forveien, og lagt inn på fryseren fordi han skulle skrive det av. En dag jeg kom på jobb sto han og vasket av labelsene på denne kjøttdeigen, og dagen etter lå de i fryseren i butikken igjen, med en holdbarhet sju uker frem i tid...

*Grøsser*

Meldte du ikke fra om det du hadde sett?

Jeg jobber deltid på en finfin Meny-butikk, og hver gang jeg er på jobb ser jeg rutinene til de i ferskvaren, + at jeg er inne på kjølelageret deres noen ganger og henter ting. Der jeg jobber er alt rent og pent, det blir grillet nye kyllinger hver dag (ikke gamle, slik som i en annen menybutikk), kjøtt blir kastet når det blir for gammelt, og det er strenge rutiner på hygiene og stemplingsdatoer. Vi får beskjed om å kaste alt vi finner som går ut samme dag. Så i den butikken tør jeg ihvertfall å handle, for der vet jeg at alt er bra =)

Meldte du ikke fra om det du hadde sett?

Nei. Ikke med han der til sjef. Jeg turde ikke organisere meg en gang, for da hadde han fløyet i taket av sinne. Jeg var bare sjeleglad den dagen jeg ble oppringt av en annen butikksjef jeg kjenner (på Rema), og ble tilbudt jobb på dagen. GUD så glad jeg var for å komme meg vekk fra den fyren! Han ble selvsagt mektig irritert over at jeg skulle slutte (han mistet billig arbeidskraft, må vite), og gjorde alt for at det skulle bli så vanskelig for meg som mulig å bytte jobb. Jeg måtte jo jobbe den måneden jeg hadde i oppsigelsestid, samtidig som jeg jobbet på Rema. En dag kræsjet vaktene mine, og jeg gjorde ALT for å få byttet slik at noen kunne jobbe for meg. Siste utvei var å spørre sjefen, og han nektet selvsagt - enda jeg hadde stilt opp for ham et utall av ganger.

Enden på visa ble at jeg jobbet på Rema den dagen her, og kom aldri tilbake til den gamle jobben. Jeg turte heller aldri å dra innom for å be om å få attest, jeg var rett og slett livredd for å møte på fyren. Første vakta på Rema var jeg kjempenervøs - var helt sikker på at han der sjefen kom til å komme og hente meg...

Det var MYE å utsette på butikken der. En vinter gikk varmeanlegget i stykker også, og i to lange måneder jobbet vi i under 15 grader. Et par av dagene var temperaturen nede på 8 grader... men vi fikk ikke lov å stenge. Det var mye annet også, det er rart det ikke krøp mus rundt omkring...

Er så glad jeg kom meg bort derfra! Håper ikke noen av de det gjelder leser dette nå...

Annonse

Nei. Ikke med han der til sjef. Jeg turde ikke organisere meg en gang, for da hadde han fløyet i taket av sinne. Jeg var bare sjeleglad den dagen jeg ble oppringt av en annen butikksjef jeg kjenner (på Rema), og ble tilbudt jobb på dagen. GUD så glad jeg var for å komme meg vekk fra den fyren! Han ble selvsagt mektig irritert over at jeg skulle slutte (han mistet billig arbeidskraft, må vite), og gjorde alt for at det skulle bli så vanskelig for meg som mulig å bytte jobb. Jeg måtte jo jobbe den måneden jeg hadde i oppsigelsestid, samtidig som jeg jobbet på Rema. En dag kræsjet vaktene mine, og jeg gjorde ALT for å få byttet slik at noen kunne jobbe for meg. Siste utvei var å spørre sjefen, og han nektet selvsagt - enda jeg hadde stilt opp for ham et utall av ganger.

Enden på visa ble at jeg jobbet på Rema den dagen her, og kom aldri tilbake til den gamle jobben. Jeg turte heller aldri å dra innom for å be om å få attest, jeg var rett og slett livredd for å møte på fyren. Første vakta på Rema var jeg kjempenervøs - var helt sikker på at han der sjefen kom til å komme og hente meg...

Det var MYE å utsette på butikken der. En vinter gikk varmeanlegget i stykker også, og i to lange måneder jobbet vi i under 15 grader. Et par av dagene var temperaturen nede på 8 grader... men vi fikk ikke lov å stenge. Det var mye annet også, det er rart det ikke krøp mus rundt omkring...

Er så glad jeg kom meg bort derfra! Håper ikke noen av de det gjelder leser dette nå...

Sånt har man plikt på seg til å melde fra om, Line. Du utsatte folk for helsefare, har du tenkt på det?!

Sånt har man plikt på seg til å melde fra om, Line. Du utsatte folk for helsefare, har du tenkt på det?!

Nei, den gangen tenkte jeg ikke på det. Det er snart ti år siden, så jeg skal ikke påstå at det er noe jeg går rundt og har dårlig samvittighet for i dag :)

Hadde det vært nå, derimot, så hadde jeg ikke nølt med å si fra med det samme.

Nå må jeg stikke... skal "redebutere" på scenen i kveld :-o

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...