Gå til innhold

Kan dere hjelpe meg??

Anbefalte innlegg

Fordi å forutsi at "det kommer en Messiah" i en verden full av religiøse, er som å spå "det vil komme regn i Bergen".

Før eller siden blir noen født som fyller kriteriene.

Før eller siden vil det regne i Bergen!

Med vennlig hilsen

Messias skal jo liksom komme på ny. Tror du en som utgå seg for å være han (sant eller ikke sant) ville bli trodd og akseptert? Sikkert ingen som hadde merket at han var der en gang...

Men som sagt, jeg tror ikke på det.

Fortsetter under...

• Svar 42
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Sør

11

• misjonær

10

• Taj Mahal

4

• Set Abominae

1

Mest aktive i denne tråden

Hei,

Jeg trenger ikke. Det er ikke noe problem å forutsi noe, også etterpå påstå at "jo det var rett". Du kan gjøre det mer eller mindre generelt, men du finner alltid noen som passer som Messias.

Med vennlig hilsen

Eller du tørr ikkje...

Lykke til!

mvh

Messias skal jo liksom komme på ny. Tror du en som utgå seg for å være han (sant eller ikke sant) ville bli trodd og akseptert? Sikkert ingen som hadde merket at han var der en gang...

Men som sagt, jeg tror ikke på det.

Hei!

Dersom Jesus Mesias kjem igjen på den måten det står at han skal komme, trur g alle MÅ merke at han er komt...

Det blir nok ingen beskjeden tur til Betlehem da...

mvh

Hei,

Jeg trenger ikke. Det er ikke noe problem å forutsi noe, også etterpå påstå at "jo det var rett". Du kan gjøre det mer eller mindre generelt, men du finner alltid noen som passer som Messias.

Med vennlig hilsen

#men du finner alltid noen som passer som Messias.#

Sør dah! og jeg som trodde du hadde lest i Bibelen ;-þ

Mange falske profeter vil komme og du skal kjenne dem i gjen på.....

Når Mesias kommer så .....

Klart vi ser mesias på dommens dag! komunikasjon via syn og åndlighet vet du ;o)

Da jesus kom, så var det blandt skeptikere,bedrevitende og ikke-troende. Og ikke som du sa: blandt troende

Helt enig med deg der. Det er for mye elendighet i verden til at Gud kan eksistere.

"Religion er opium for folket" Så lenge folk er troende kan man "lure" de til å gå igjennom nesten hva som helst. De kommer jo til slutt til himmelen. Hmpfh...

#Helt enig med deg der. Det er for mye elendighet i verden til at Gud kan eksistere.#

Verden ble skapt til oss mennesker, for at vi skal kunne gå igjennom en prøve. Himmelen er Guds rike.

All elendigheten er for det meste skapt av mennesker. Men vi blir også satt på prøver her....som dog er hele meningen med vårt lille og korte opphold her. I evigheten blir det annerledes og ikke mye matrielle ting.

Annonse

#men du finner alltid noen som passer som Messias.#

Sør dah! og jeg som trodde du hadde lest i Bibelen ;-þ

Mange falske profeter vil komme og du skal kjenne dem i gjen på.....

Når Mesias kommer så .....

Klart vi ser mesias på dommens dag! komunikasjon via syn og åndlighet vet du ;o)

Da jesus kom, så var det blandt skeptikere,bedrevitende og ikke-troende. Og ikke som du sa: blandt troende

Hei,

Nei, Messias-fenomenet var selvsagt blant troende. Det er jo, per definisjon, kun "De Troende" som ...eh... tror!

:-)

*klem*

Ulv I Faarikaal

Hei!

Ok..

Men korleis kunne dei som skreiv dette 1000 år før Jesus kom, kunne vite kor Jesus skulle bli født..

Korleis soldatene skulle dele Jesus sine klede mellom seg..

osv osv osv...

Vel, ha ein fin kveld!

Da jesus hang på korset snakket han så lavt at johannes måtte stå på tærne for å høre: "Døh, Johannes, jeg kan se huset ditt herfra !"

#Helt enig med deg der. Det er for mye elendighet i verden til at Gud kan eksistere.#

Verden ble skapt til oss mennesker, for at vi skal kunne gå igjennom en prøve. Himmelen er Guds rike.

All elendigheten er for det meste skapt av mennesker. Men vi blir også satt på prøver her....som dog er hele meningen med vårt lille og korte opphold her. I evigheten blir det annerledes og ikke mye matrielle ting.

Evigheten og eller "livet" etter døden er spennende. Men slett ikke sikkert eksisterer. Men det er jo bare en måte å finne ut av på :P Derfor liker jeg heller å leve nå enn å leve etter regler som gjør at jeg kan få det godt i evigheten om den finnes og hvordan den nå er.

Evigheten og eller "livet" etter døden er spennende. Men slett ikke sikkert eksisterer. Men det er jo bare en måte å finne ut av på :P Derfor liker jeg heller å leve nå enn å leve etter regler som gjør at jeg kan få det godt i evigheten om den finnes og hvordan den nå er.

#Derfor liker jeg heller å leve nå enn å leve etter regler som gjør at jeg kan få det godt i evigheten om den finnes og hvordan den nå er. #

Hva legger du i ordet leve her?

Disse reglene du sikter til, er vel egentlig regler om nestkjærlighet, god moral, ta vare på seg selv osv ...

Men du kaller kanskje det og leve som at man jager etter kortvarige gleder? eller?

skjønnte ikke helt jeg .. *s*

Føler meg i alle fall veldig levendes :-D

#Derfor liker jeg heller å leve nå enn å leve etter regler som gjør at jeg kan få det godt i evigheten om den finnes og hvordan den nå er. #

Hva legger du i ordet leve her?

Disse reglene du sikter til, er vel egentlig regler om nestkjærlighet, god moral, ta vare på seg selv osv ...

Men du kaller kanskje det og leve som at man jager etter kortvarige gleder? eller?

skjønnte ikke helt jeg .. *s*

Føler meg i alle fall veldig levendes :-D

Med regler mener jeg tilbe guden sin så og så mange ganger for dagen, faste osv.

De kristene gjør da ikke det?!?

Skal man leve som en såkalt "god kristen" er det jo en ting eller to du helst ikke skal gjøre eller tenke på. Ting som kanskje noen mener er fælt, mens andre ikke har problemer med. Som f.eks sex før ekteskapet. Men kristendommen har jo blitt mye mildere, hvis man kan si det sånn, de siste hundre år.

Annonse

Skal man leve som en såkalt "god kristen" er det jo en ting eller to du helst ikke skal gjøre eller tenke på. Ting som kanskje noen mener er fælt, mens andre ikke har problemer med. Som f.eks sex før ekteskapet. Men kristendommen har jo blitt mye mildere, hvis man kan si det sånn, de siste hundre år.

Hei Daisy,

I kristendommen er det *troen*, og ikke handlingene som er avgjørende. Som Martin Luther sa: "selv om du dreper 100 mennesker om dagen, og er utro 100 ganger, så vil ikke det fjerne deg fra Gud". Begrunnelsen er at din tro gjør "Gud blind for dine synder".

Altså, "troen frelser".

Med vennlig hilsen

Hei Daisy,

I kristendommen er det *troen*, og ikke handlingene som er avgjørende. Som Martin Luther sa: "selv om du dreper 100 mennesker om dagen, og er utro 100 ganger, så vil ikke det fjerne deg fra Gud". Begrunnelsen er at din tro gjør "Gud blind for dine synder".

Altså, "troen frelser".

Med vennlig hilsen

Hei Sør!

Berre lure på kor du har henta dette sitatet..

Og i fra hvilken sammenheng!

Håper du svarer på det..

For nå ble eg litt nyskjerrig på kva Gamle Martin egentlig styra på med..

mvh

Hei Sør!

Berre lure på kor du har henta dette sitatet..

Og i fra hvilken sammenheng!

Håper du svarer på det..

For nå ble eg litt nyskjerrig på kva Gamle Martin egentlig styra på med..

mvh

Hei,

Sitatet fra Martin Luther er fra hans brev til Melanchton skrevet 1. august 1521.

Dette er jo klassisk "troen alene frelser" doktrine.

===

Luther er faktisk uhyre skremmende lesning. Det han skriver om jøder får faktisk Hitler til å "blekne". Men denne mannen er "pappaen" til den protestantiske kirke, og ikke "en gal diktator"...

Med vennlig hilsen

Hei!

Ok..

Men korleis kunne dei som skreiv dette 1000 år før Jesus kom, kunne vite kor Jesus skulle bli født..

Korleis soldatene skulle dele Jesus sine klede mellom seg..

osv osv osv...

Vel, ha ein fin kveld!

litt sent svar, kanskje, men likevel.

Ingen har bevist at Jesus som kom til jorden for 2003 (nesten) år siden virkelig var Guds sønn.

Vel, det er mye som ikke er bevist her i verden..

Men det går ann å tro...

Hei,

Joda, det går an å "tro på gud", men da stiller man i samme kategori som "tro på Odin", "tro på Brahma" eller "tro på Julenissen". Det er overhodet ingen grunn til å tro på noen av de overstående; dog er det flere som har sett julenissen enn noen av de andre! ;-)

Med vennlig hilsen

Hei,

Joda, det går an å "tro på gud", men da stiller man i samme kategori som "tro på Odin", "tro på Brahma" eller "tro på Julenissen". Det er overhodet ingen grunn til å tro på noen av de overstående; dog er det flere som har sett julenissen enn noen av de andre! ;-)

Med vennlig hilsen

Du er jammen PÅ!

Leve Julenissen, eg får i allefall pakker kvart år..

mvh

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...