Gå til innhold

Hvor kan jeg få hjelp?

Anbefalte innlegg

Gjest vil være anonym nå

Hei dere.

Håper på få noen innspill her. Grunnen til at jeg skriver er at jeg har en gutt 17 år med adhd Får fortelle at det er en meget fornuftig og snill gutt. Tar en utdanning som han tar veldig alvolig og ikke noe tull med alkohol og stoff. Men problemet er de gangene han får disse "kikka" sine. Han har blitt mer og mer voldelig mot meg. Siste gangen truet han meg med kniv og kastet forskjellige ting på meg. Jeg var nødt til å ringe politiet for å roe det hele ned. Jeg har ved flere annledninger bedt barnevernet om hjelp, uten hell forøvrig. Sønnen min og jeg har snakket om episoden og funnet ut at det lureste er at han flytter for seg selv. Det er der problemet kommer inn. Er det noen her inne som vet hvor vi kan hendvenne oss for å få hjelp både økonomisk og for hjelp til å finne en leilighet/hybel?

Nå skjedde det igjen.

Han fikk beskjed om å vaske rommet noe som er fast hver Fredag.

Han nektet og da fikk han ikke bruke telefonen og ikke gå ut.

Da gikk han helt amokk så min samboer var nødt til å legge han ned på gulvet for å roe han.

To minutter går og han starter igjen. Truer med å gi oss juling og kaster ting på oss. Sambo må på nytt legge han i gulvet. Dette skjer selfølgelig ikke uten motstand.

Jeg blir så nervøs av dette og ønsker selfølgelig ikke dette her, men har hatt kontakt med barnevern uten å få noe hjelp.

Er det noen her inne som vet hva jeg kan gjøre eller hvor jeg kan henvende meg?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/81955-hvor-kan-jeg-f%C3%A5-hjelp/
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Fortsetter under...

Hallo anonym.

Jeg forstår veldig godt hvor fortvilet du er for vi har hatt noe av det samme selv.

Vi har en datter med ADHD og da hun var 17 år tok vi kontakt med barnevernet for å få hjelp. hun tok kontakt selv også, for hun ville veldig gjerne komme bort fra oss "forferdelige foreldrene".

Hun kom med i et prosjekt som består av en gruppe voksne som har lang erfaring i arbeid med vanskelige barn, og barn med vanskelige hjem.

De har skaffet henne leilighet, møbler

og hun får penger til livsopphold. De har også oppfølging av henne i forbindelse med skole, arbeid, fritid osv. og hun skal lære å ta hånd om sin egen økonomi.

Hun har nå vært med i dette prosjektet i 3 år, og vi har vel en del blandende følelser for det.

Men hun har i hvert fall lært å klare seg selv, selv om hun nok har gjort mange feil på denne veien.

Vi har overlevd alle sammen med denne ordningen, og det hele ordnes og dekkes av barnevernet i den kommunen eller bydel du bor i.

Jeg tror det finnes flere slike "etterverngrupper" rundt omkring i landet, og de kan hjelpe ungdommen til de er 23 år. Men de må væræe igang med dette før de er 18 år, ellers er de å regne som voksne, og barnevernet kan ikke hjelpe.

Dette var bare ment som et forslag og kanskje litt hjelp.

Gjest vil være anonym nå

Hallo anonym.

Jeg forstår veldig godt hvor fortvilet du er for vi har hatt noe av det samme selv.

Vi har en datter med ADHD og da hun var 17 år tok vi kontakt med barnevernet for å få hjelp. hun tok kontakt selv også, for hun ville veldig gjerne komme bort fra oss "forferdelige foreldrene".

Hun kom med i et prosjekt som består av en gruppe voksne som har lang erfaring i arbeid med vanskelige barn, og barn med vanskelige hjem.

De har skaffet henne leilighet, møbler

og hun får penger til livsopphold. De har også oppfølging av henne i forbindelse med skole, arbeid, fritid osv. og hun skal lære å ta hånd om sin egen økonomi.

Hun har nå vært med i dette prosjektet i 3 år, og vi har vel en del blandende følelser for det.

Men hun har i hvert fall lært å klare seg selv, selv om hun nok har gjort mange feil på denne veien.

Vi har overlevd alle sammen med denne ordningen, og det hele ordnes og dekkes av barnevernet i den kommunen eller bydel du bor i.

Jeg tror det finnes flere slike "etterverngrupper" rundt omkring i landet, og de kan hjelpe ungdommen til de er 23 år. Men de må væræe igang med dette før de er 18 år, ellers er de å regne som voksne, og barnevernet kan ikke hjelpe.

Dette var bare ment som et forslag og kanskje litt hjelp.

Hei toja.

Jeg er meget glad for ditt svar:)

Det har vært stille nå etter siste innlegg, men jeg/vi vet at det vil komme flere "utbrudd".

Har det prosjektet noe navn?

Hvorfor jeg spør er fordi jeg kan fortelle b.v. her lettere hva det dreier seg om.

Er dette i Oslo?

Uansett vil jeg ta kontakt med b.v. i morgen.

Igjen tusen takk:)))

Hei toja.

Jeg er meget glad for ditt svar:)

Det har vært stille nå etter siste innlegg, men jeg/vi vet at det vil komme flere "utbrudd".

Har det prosjektet noe navn?

Hvorfor jeg spør er fordi jeg kan fortelle b.v. her lettere hva det dreier seg om.

Er dette i Oslo?

Uansett vil jeg ta kontakt med b.v. i morgen.

Igjen tusen takk:)))

Hallo anonym.

Vi bor i oslo, og vi får hjelp gjennom Seksten-treogtyve A/S.

Det er et ettervernprosjekt som kan ha oppfølging av ungdommene til de er 23 år. men det blir vurdert hvert 1/2 år av barnevernet.

Jeg vet at det finnes mange flere slike prosjektgrupper. Sikkert andre steder i landet også. Hvis det ikke er der hvor dere bor, bør dere foreslå for barnevernet der dere bor om å igangsette slike.

De kan ta kontakt med Seksten-treogtyve A/S tlf 22 30 81 11.

Håper dette er til hjelp for dere.

Gjest vil være anonym nå

Hallo anonym.

Vi bor i oslo, og vi får hjelp gjennom Seksten-treogtyve A/S.

Det er et ettervernprosjekt som kan ha oppfølging av ungdommene til de er 23 år. men det blir vurdert hvert 1/2 år av barnevernet.

Jeg vet at det finnes mange flere slike prosjektgrupper. Sikkert andre steder i landet også. Hvis det ikke er der hvor dere bor, bør dere foreslå for barnevernet der dere bor om å igangsette slike.

De kan ta kontakt med Seksten-treogtyve A/S tlf 22 30 81 11.

Håper dette er til hjelp for dere.

Vi bor i Oslo

Ringte b.v i dag og hun jeg har var på kurs. (ikke overaskende).

Skal ta kontakt med Seksten-treogtyve A/S i morgen

Det her høres bra ut :))

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...