Gå til innhold

FU: En seriøs sådann.

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

• Svar 93
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• SierDuDet

23

• Dorthe

9

• Tanya1365380060

8

• Prozak

7

Mest aktive i denne tråden

Det er sprit blanda med en del urter, blant annet malurt i ganske store mengder. Kjempefarlig for sentralnervesystemet, men gir kul rus! :)

Det var mye malurt i Absinthen i gamle dager, men ikke i den man får i dag - bortsett fra muligens i Tjekkia (tror det var det eneste landet som ikke innførte forbud den gang). Mye av grunnen til at mange tror man får en spesiell rus av dette er nok en kombinasjon at man tror man drikker noe mystisk, og at man gjerne shotter en sprit som tross alt har en styrke på 60-80%.

"..............."

Det var smuglet absinth, ja. Det utvanna skvipet en får kjøpt i Norge kan jo knapt kalles absinth.

Den du får på polet er den samme som man får de fleste andre steder i verden, bortsett fra alkoholstyrken. I norge får man ikke sterkere enn 60%. I utlandet kan man imidlertid få opp til 80%, men forskjellen er kun i alkoholprosenten. Men hvis du synes 60% er pinglete og utvannet, så deg om det :-)

"..............."

Annonse

Det var mye malurt i Absinthen i gamle dager, men ikke i den man får i dag - bortsett fra muligens i Tjekkia (tror det var det eneste landet som ikke innførte forbud den gang). Mye av grunnen til at mange tror man får en spesiell rus av dette er nok en kombinasjon at man tror man drikker noe mystisk, og at man gjerne shotter en sprit som tross alt har en styrke på 60-80%.

"..............."

Det er jo importert absinth vi snakker om her, da :o)

Den angriper faktisk sentralnervesystemet og kan være farlig om man ikke passer på, og rusen er merkbart forskjellig fra alkoholrus.

Den angriper faktisk sentralnervesystemet og kan være farlig om man ikke passer på, og rusen er merkbart forskjellig fra alkoholrus.

Hvis du får den fra Tsjekkia, ja. Ellers er det lite forskjell fra den norske, altså sprit :-) Og da er den jo ikke importert, men smuglet.

".............."

Så det var ikke verre, nei. Tenkte på noe man brukte til å få bort malingflekker, jeg.

Dere snakker jo om en drink :)

Den du får på polet er den samme som man får de fleste andre steder i verden, bortsett fra alkoholstyrken. I norge får man ikke sterkere enn 60%. I utlandet kan man imidlertid få opp til 80%, men forskjellen er kun i alkoholprosenten. Men hvis du synes 60% er pinglete og utvannet, så deg om det :-)

"..............."

Det er ikke alkoholprosenten jeg snakker om, men mengde malurt - og den er forskjellig fra norsk til feks tsjekkisk.

Gjest klamydia

"..............."

Når man lager den selv kan man ha mye malurt i. Man blir full av absinth, men det er allikevel en litt spesiell rus.

Tanya1365380060

1. Har du noengang prøvd narkotika?

Nei.

2. Hvis ja på nummer 1, hva har du prøvd?

Ingenting, fordi jeg svarte nei på nr 1.

3. Hva med illegal sprit? Er det noe du har kjøpt/drukket?

Tja...kjøpte 96% av en 22 åring en del, da jeg var 14-15. Vet ikke om det teller jeg..?

:)

Annonse

1. Har du noengang prøvd narkotika?

Nei.

2. Hvis ja på nummer 1, hva har du prøvd?

Ingenting, fordi jeg svarte nei på nr 1.

3. Hva med illegal sprit? Er det noe du har kjøpt/drukket?

Tja...kjøpte 96% av en 22 åring en del, da jeg var 14-15. Vet ikke om det teller jeg..?

96 % er illegale varer, så det teller.

Men illegalt og illegalt. Med disse polprisene så mener jeg at det er fullstendig legalt å kjøpe sånt. Også å ta det inn i landet.

Tanya1365380060

96 % er illegale varer, så det teller.

Men illegalt og illegalt. Med disse polprisene så mener jeg at det er fullstendig legalt å kjøpe sånt. Også å ta det inn i landet.

Oki..da har jeg virkelig kjøpt utrolig mye illegal varer da jeg var fjortis ;)

Hvordan jeg i det heletatt fikk det ned er heller ubegripelig..æsj.

Æsj til polprisene og.

Oki..da har jeg virkelig kjøpt utrolig mye illegal varer da jeg var fjortis ;)

Hvordan jeg i det heletatt fikk det ned er heller ubegripelig..æsj.

Æsj til polprisene og.

Du fikk sikkert dårlige varer. Du ville ikke merket forskjell på en drink med skikkelig druesprit, og en drink med vodka :)

Tanya1365380060

Du fikk sikkert dårlige varer. Du ville ikke merket forskjell på en drink med skikkelig druesprit, og en drink med vodka :)

Nei, fikk ikke det, var bare at jeg var utrolig dårlig til å blande, og tok alltid altfor mye sprit i forhold til det jeg blandet med..derfor smakte det som oftest jævlig, og derfor assosierer jeg 96% med en uting :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...