Gå til innhold

Mishandling på aker brygge

Anbefalte innlegg

Gjest QuePasta

De viste i nyhetene på TV2 filmen der en person sparker ned en annen. Han ble dømt til 1 år og 2 mnd fengsel. Før saken kom opp, har han i tillegg blitt idømt straff for en annen voldsforbrytelse.

For meg blir det helt feil - han burde fått mange flere år. Det var bare flaks at han ikke tok livet av mannen, og overfallet var 100% ensidig og meget rått.

1 år og 2 måneder, det er hva de andre råtassene burde fått for å gå på han som prøvde å avverge mishandelen.

(Det hører med til historien at han har anket straffen - han var redd video-beviset var årsaken til at han var dømt så "strengt")

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/82209-mishandling-p%C3%A5-aker-brygge/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hehe, jeg leste det samme i media her forleden, og ble også mektig imponert over at fyren mente "videobeviset ble brukt mot han".

Selvsagt burde han få strengere straff, og det samme gjelder de som holdt igjen kompisen hans.

Etter min mening burde jævelen vært sendt ut av landet også.

Det er forsåvidt 'urettferdig' men da helelr at de andre som ikke har så klare bevis mot seg blir straffet for mildt.

Irriterer meg også litt at så mange må ha stått rundt og sett på dette uten å gjøre noe. Ingen prøvde heller å stoppe fyren når han gikk vekk.

Det er forsåvidt 'urettferdig' men da helelr at de andre som ikke har så klare bevis mot seg blir straffet for mildt.

Irriterer meg også litt at så mange må ha stått rundt og sett på dette uten å gjøre noe. Ingen prøvde heller å stoppe fyren når han gikk vekk.

Det var mer enn en fyr. Var det ikke tre? En som slo, greit nok, men jeg hadde faktisk ikke prøvd å stoppe en rasende neger som nettopp har slått en fyr helseløs.

Faren for at han har kniv er overhengende.

Ja, jeg ville prøvd å stoppe en nordmann i samme situasjon, da jeg her regner knivfaren for minimal.

Det var mer enn en fyr. Var det ikke tre? En som slo, greit nok, men jeg hadde faktisk ikke prøvd å stoppe en rasende neger som nettopp har slått en fyr helseløs.

Ja, jeg ville prøvd å stoppe en nordmann i samme situasjon, da jeg her regner knivfaren for minimal.

De andre sto jo bare å så på de også - kameratene til voldsmannen altså.

Er lett å sitte her og si at man burde ha reagert .... uansett hvem det er som slår ned folk på denne måten så er de ganske ustabile og lunefulle .....

Annonse

De andre sto jo bare å så på de også - kameratene til voldsmannen altså.

Er lett å sitte her og si at man burde ha reagert .... uansett hvem det er som slår ned folk på denne måten så er de ganske ustabile og lunefulle .....

Men jeg klarer ustabile og lunefulle nordmenn. Kanskje jeg får meg en på tryne, eller kanskje jeg vinner kampen, og det samme kan skje mot disse negergutta, dog har de en tilbøylighet til kniv og hevn, som skremmer meg.

Derfor ville jeg vært forsiktig med å gjøre annet enn å hjelpe han som allerede lå nede.

Men man vet aldri når man er der. Jeg merker selv at jeg opparbeider meg et voldsomt raseri når jeg ser sånt på byen, og ville kanskje ikke tenkt like klart i en sånn situasjon.

Jeg mener jo trossalt at man i utgangpunktet må gjøre alt for å hjelpe folk som blir utsatt for vold.

Fytti helvete dette var ikke mye pent å se på. Han skulle ha hatt mange år, i tillegg til utvisning etter endt soning. Hvorfor i helvete forsvareren mener at han får for hard straff fordi det finnes video av hendelsen er en stor gåte for meg. Han burde jaggu ha vært buret inne han også.

Fytti helvete dette var ikke mye pent å se på. Han skulle ha hatt mange år, i tillegg til utvisning etter endt soning. Hvorfor i helvete forsvareren mener at han får for hard straff fordi det finnes video av hendelsen er en stor gåte for meg. Han burde jaggu ha vært buret inne han også.

Hei,

Du skriver: "Han [advokaten] burde jaggu ha vært buret inne han også."

Advokaten her er vel kanskje den eneste som faktisk HAR gjort jobben sin - som er å forsvare den tiltalte. Det er jo en forutsetning for at rettsvesenet virker.

Hvis noen burde bures inne (fortrinnsvis i samme celle som voldsutøveren) så er det vel dommeren, som idømmer så liten straff...???

Med vennlig hilsen

Du skriver: "en rasende neger" og "en nordmann i samme situasjon"

Hva med en norsk "neger"? Kan ikke "negere" være norske?

Personlig har jeg inntrykk av at kniv nettopp er et "norsk" våpen (i tillegg til AG3).

Jeg synes du bør få litt styr på disse fordommene dine. Jeg driver ikke å assossierer deg med voldtekt, for eksempel...

Fra Caplex:

Betegnelsen "neger" har sitt opphav i slaveri- og kolonitiden og ble brukt på menneskene som ble revet bort fra sine landsbyer på Afrika-kysten og solgt som slaver i Amerika. Dette har i dag en negativ betydning for mange, og det anbefales heller å bruke ordet "svart" eller referere til nasjonalitet eller geografisk opphav, f.eks. "nigerianer" eller "afrikaner".

Med vennlig hilsen

Ulv I Faarikaal

Videobeviset tror jeg bevirket en strengere straff, fordi dommerne ikke er vant til å se vold servert på denne måten. Alt blir så veldig tydelig, før hørte man på vitner, men siden dommerne ikke hadde sett rå vold i RL selv, strakk ikke fantasien til liksom. Nå trengte man ikke fantasien, og sjokket ble større. Det vi så var ikke spesielt for dette tilfellet, nedslagninger ER så rå, det har det alltid vært, men vanlige folk har ikke sett det. Det begynner vel å demre for noen at vi har dømt voldsmenn for snilt tidligere, siden bevisene ofte er for dårlige, ikke så bra som her.

Gjest QuePasta

Hei,

Du skriver: "Han [advokaten] burde jaggu ha vært buret inne han også."

Advokaten her er vel kanskje den eneste som faktisk HAR gjort jobben sin - som er å forsvare den tiltalte. Det er jo en forutsetning for at rettsvesenet virker.

Hvis noen burde bures inne (fortrinnsvis i samme celle som voldsutøveren) så er det vel dommeren, som idømmer så liten straff...???

Med vennlig hilsen

"Hvis noen burde bures inne så er det vel dommeren, som idømmer så liten straff...???"

Dersom jeg har forstått pressen riktig, så er visst dette en ualminnelig streng straff for en slik forbrytelse.

Det er riktignok et tegn på et sivilisert samfunn å være mild i straffereaksjonene, men dette tyder likevel på at de dømmende myndighetene er helt i utakt med folkeopinionen.

Annonse

Du skriver: "en rasende neger" og "en nordmann i samme situasjon"

Hva med en norsk "neger"? Kan ikke "negere" være norske?

Personlig har jeg inntrykk av at kniv nettopp er et "norsk" våpen (i tillegg til AG3).

Jeg synes du bør få litt styr på disse fordommene dine. Jeg driver ikke å assossierer deg med voldtekt, for eksempel...

Fra Caplex:

Betegnelsen "neger" har sitt opphav i slaveri- og kolonitiden og ble brukt på menneskene som ble revet bort fra sine landsbyer på Afrika-kysten og solgt som slaver i Amerika. Dette har i dag en negativ betydning for mange, og det anbefales heller å bruke ordet "svart" eller referere til nasjonalitet eller geografisk opphav, f.eks. "nigerianer" eller "afrikaner".

Med vennlig hilsen

"Hva med en norsk "neger"? Kan ikke "negere" være norske?"

Joda, men du forsto hva jeg mente.

"Personlig har jeg inntrykk av at kniv nettopp er et "norsk" våpen (i tillegg til AG3)"

Det er mulig det er inntrykket ditt, men all statistikk viser hvem som bruker kniven mest.

Derfor ville jeg vært mer redd for å involvere meg i klameri med en som ikke var opprinnelig norsk, enn en nordmann.

Selvsagt kunne jeg her gått på en smell, men statistikken lyver vel ikke akkurat om hvem som ofte er bevæpnet på byen, og hvem som bruker kniven.

"Jeg synes du bør få litt styr på disse fordommene dine. Jeg driver ikke å assossierer deg med voldtekt, for eksempel..."

Og jeg assossierer ikke utlendinger med kniv, dog ville jeg beregnet sjansen for å bli knivstukket som langt større i klameri med en utlending, enn en nordmann.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...