Gå til innhold

30 år - krise?

Anbefalte innlegg

Refererer til innlegget under ang. 30 års dag. Jeg står også på terskelen til 30. Det føles rart. Nå har jeg blitt ordentlig voksen liksom. Selv om trangen til å være uforsvarlig også gjør seg litt gjeldende. Jeg får lyst til å gjøre et par sprell ekstra, bare for å bevise at jeg fortsatt er veldig ung.

Mål. Mål jeg har satt meg som liten, men mål jeg aldri har nådd. Eller vil nå. Som alle andre småjenter ville, skulle jeg nå være gift og bo i et stort hus ganske landlig sammen med min mann, datter, hest og hund. Jeg skulle være litt skrukkete og begynne å få litt grå hår. Jeg skulle se og føle meg voksen. I stedet føler jeg tvert om.

Jeg bor alene i byen med katten min. Jeg har ingen kjæreste, og overraskelses partyet jeg trodde jeg kom til å få som tenåring ser ikke ut til å finne sted. Jeg må innrømme at jeg har et par oppgjør med meg selv, fordi jeg rett og slett føler meg ved et veiskille. Ikke visste jeg at livet mitt kom til å bli så annerledes, dog bra, som jeg trodde.

Alder er et tall sies det. Ok, men hvorfor føler jeg slik jeg gjør akkurat nå, og hvorfor er 30 et så vanskelig tatt å svelge. Jeg skulle ønske jeg visste. Men jeg har gruet meg og telt måneder til bursdagen min i det siste året. Jeg vil fortsatt være i 20 årene, antageligvis fordi jeg føler at jeg fortsatt har så mye uoppgjort. Rebellen i meg har ikke fått utfoldet seg helt enda og nekter å forsvinne.

Vet ikke helt hva jeg vil med dette innlegget, men det var godt å sette tankene ut i livet. De har surret lenge nok i hodet mitt nå.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/82264-30-%C3%A5r-krise/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Neida, det fortsetter å stige til du fyller 40 - deretter holder det seg på et høyt nivå leeenge :-)

Jeg tror det gjør meg litt deppa å fylle 30. Vet ikke helt hvorfor, men jeg tror det er fordi jeg har en del yngre venner og fordi samfunnet krever at du skal se ung og stå på som en 19 åring.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/82264-30-%C3%A5r-krise/#findComment-440848
Del på andre sider

Annonse

Skjønner ikke helt hvorfor dette er så ille. Tenk så mange det er som ikke blir 30 og som så inderlig ville ha levd? Min nevø døde for ett par år siden, han ble bare 29 år.

Jeg tror heller ikke at du ville ha blitt 20 år igjen. Jeg kjenner faktisk ingen som plutselig ville ha blitt 10 år yngre eller mer. Jeg tror ikke du ville leve opp igjen de årene som har gått, selv om du fortsatt vil være i 20-årene.

En trøst er at alle aldre har sin sjarm, jeg er nå 45 og har aldri hatt det så godt som etter at jeg ble 40. Det må være en trøst vel?

Nyt heller livet enn å tenke på alder:-))

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/82264-30-%C3%A5r-krise/#findComment-440851
Del på andre sider

Skjønner ikke helt hvorfor dette er så ille. Tenk så mange det er som ikke blir 30 og som så inderlig ville ha levd? Min nevø døde for ett par år siden, han ble bare 29 år.

Jeg tror heller ikke at du ville ha blitt 20 år igjen. Jeg kjenner faktisk ingen som plutselig ville ha blitt 10 år yngre eller mer. Jeg tror ikke du ville leve opp igjen de årene som har gått, selv om du fortsatt vil være i 20-årene.

En trøst er at alle aldre har sin sjarm, jeg er nå 45 og har aldri hatt det så godt som etter at jeg ble 40. Det må være en trøst vel?

Nyt heller livet enn å tenke på alder:-))

Du har rett.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/82264-30-%C3%A5r-krise/#findComment-440859
Del på andre sider

Jeg tror det gjør meg litt deppa å fylle 30. Vet ikke helt hvorfor, men jeg tror det er fordi jeg har en del yngre venner og fordi samfunnet krever at du skal se ung og stå på som en 19 åring.

Samfunnet krever ikke at du skal være som en 19-åring. Se deg omkring så får du kanskje øye på alle som er både 40, 50 og 60 som slett ikke er avfeldige.

Jeg syns livet var brukbart da jeg var 30, men nå er det myyyye bedre, og jeg runda nettopp 41. Føler meg slett ikke utstøtt fra samfunnet fordi jeg ikke er 19 lengre :-)

Ta 30-årskrisa og depp litt, deretter kan du heller fokusere på alt som er bra med å bli eldre.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/82264-30-%C3%A5r-krise/#findComment-440915
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...