thaisol Skrevet 18. november 2002 Del Skrevet 18. november 2002 Så morsomt at du også er "sydame" da. I "gamle dager" sydde jeg mye jeg også, men det er noe med den tiden, da. Jeg synes dessuten det er så mye flott barnetøy å få kjøpt - så når jeg hiver meg rundt for å sy blir det oftest klær til meg selv - for jeg synes det er adskilllig vanskeligere å finne klær til meg enn til datteren min. Har pleid å sy julekjoler til henne - men fikk streng beskjed i fjor - om at det var hun slettes ikke interessert i lenger ....(hun er snart 12 år - og skal helst ha samme kjole som bestevenninnen). Når det gjelder julekonfekt, pleier jeg å lage marsipan (50 prosent mandler og 50 prosent melis) som jeg skjærer i biter og dypper i smeltet sjokolade og pynter med div. greier (hvit sjokolade, krokan, mandler). Varierer litt - blander litt hakket aprikos i noe av marsipanen, og litt hakket valnøtter i andre deler av marsipanen. Bruker lys sjokolade på noe og mørk sjokolade på noe. Og så lager jeg fløtekarameller (nam..nam..- blir helt sulten her jeg sitter og skriver). Putter konfekten på glass og pynter med bånd rundt. Pleier å være julegave fra kattene i huset. Tenkte jeg skulle få gjort det i helga - men dagene gikk så utrolig fort. Dersom vi skal reise 28/11 - tror jeg at jeg må ta fri neste uke for å få tid til å ordne alt. Har slekt i både Tromsø, Vestlandet og Oslo (bor selv i Midt-Norge) så vi pleier å sende kasser med gaver & konfekt tidlig i desember (det skyldes egentlig at noen av tantebarna mine har bursdag i begynnelsen av desember - så dermed sender jeg både bursdagsgaver og julegaver samtidig). Bør dermed helst gjøre dette før vi reiser. I dag er det forøvrig mandag - og jeg gikk inn på DOL for å se om du hadde fått nærmere beskjed vedr. reise. Vet du når du vil få endelig beskjed eller kan det komme når som helst ? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/82266-asksmommy-forts-juleforberedelser/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Asksmommy Skrevet 18. november 2002 Del Skrevet 18. november 2002 Hei,thaisol . Jo, da, jeg syr en del... Jeg har en kolleksjon med barneklær som jeg selger på hjemmevisninger -- barseltreff, vennindegruppet etc. Jeg har modeller sydd opp i en del størrelser og stoff kombinasjoner, og så har jeg en visningsmappe med stoffprøver og kombinasjoner. OGså et skrytealbum med bilder. Så bestiller mammaene de plaggene de vil i de stoffkombinasjonene de ønsker, og så går jeg hjem og syr. Men nå jobber jeg 100% for å booste adopsjonspengene, så nå er det heller lite med oppdrag jeg tar.... Man skal jo leve litt og . Teller på knappene om jeg kanskje skulle prøve meg full tid. Men sying til meg selv sitter litt lenger inne. Har mistet all tålmodighet en gang etter 25 tror jeg. Og som årene går, begynner jeg å innse at den trolig ikke kommer tilbake. Nå henger minstejenta rundt halsen på meg, etter å gledestrålende ha klart å klatre opp stolryggen her jeg sitter. Sang i øret og klissete klemmer . Må innrømme at det har blitt ferdigmarsipan på oss de siste årene, men jeg baker småkaker (creamcheese cutouts) og lager brente mandler og gir bort. og i gode år blir det chutney og muffins på familie og venner. Men i år blir det nok litt dårligere..... Vi har fått beskjed om at hvis alt går som forutsatt, tar AF sikte på at vi reiser siste uka i nov. hvilket vil si at vi må få tildeling i løpet av de to tre neste dagene. Vi er avventende og tar høyde for det uforutsette. Dvs at ting likevel ikke skjer før i 2003.... Dette er jo tross alt adopsjon, og der vet vi jo at alt kan skje og at lite er forutsigbart. Man får henge med i svingene og så blir det som det skal til slutt Håper mandelmalingen går etter planen 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/82266-asksmommy-forts-juleforberedelser/#findComment-441333 Del på andre sider Flere delingsvalg…
bangkok Skrevet 18. november 2002 Del Skrevet 18. november 2002 Mmmmmmmmm marsipan er livretten min !! Og etter å ha lest innlegget ditt, så klarer jeg ikke å tenke på noe annet, kanskje jeg må ta en liten kveldstur med bikkja, forbi kiosken - kan jo gå riktig fort så brenner jeg noen kaloreier på forhånd også :-) Jeg stikker jeg :-) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/82266-asksmommy-forts-juleforberedelser/#findComment-441565 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.