thaisol Skrevet 18. november 2002 Del Skrevet 18. november 2002 Jeg lurer på om det er noen av dere som kjøpte barnevogn i Bangkok ? Er det lett å finne butikker som selger barnevogner /paraplytrille i Bangkok (i nærheten av hotellet)? Hadde de barnevogner på det kjøpesenteret man blir geleidet til på dag 3 i henteprogrammet ? Jeg har arvet en diger sportsvogn og har funnet ut at jeg trenger en god paraplytrille i tillegg. Lurer dermed på om det er lurt å kjøpe det i Norge og ta den med eller om det er like greit å kjøpe den i Bangkok. Tidligere erfaringer med flyreise og barnevogn tilsier nemlig at baranevognene kan bli ganske herpet på flyturen, så dersom det er lett å få tak i i Bangkok - handler vi like gjerne barnevogn der. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/82274-til-erfarne-thailand-adoptanter/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
muangthai Skrevet 18. november 2002 Del Skrevet 18. november 2002 Nå var vår lille Helt ganske stor da vi hentet ham, nesten fire år. Så vi så ikke så mye etter paraplytriller. Ville bare si at Bangkok ikke er noen barnevogn/ trillevenlig by !!! Fortausboder, høye kanter og trangt over alt gjør det bortimot umulig å trille, bæremeis e.l. er nesten bedre. Fordel med vogn er jo at den skjønne kan sove i den på kveld etc. Skal dere ha ferie i etterkant kan trille også være praktisk. Du får sikkert masse gode råd fra de som har erfaring med behovet ! Lykke til ! mvh 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/82274-til-erfarne-thailand-adoptanter/#findComment-440884 Del på andre sider Flere delingsvalg…
thaimor Skrevet 18. november 2002 Del Skrevet 18. november 2002 Jeg vil så absolutt anbefale trille/vogn. Det er tungt å bære på barn i _den_ varmen *pes* Selv om fortauskantene er høye og fortauene trange går det veldig greit, men jeg vil anbefale en vogn med vanlige hjul. Vår lillebror elsket trilla si (vi _bar_ på storebror da vi hentet han) og trilla var på en måte hans lille trygge tilholdssted Han tok seg stadig små høneblunder når vi spaserte gatelangs. Hos Robinson (et lite kjøpesenter) hadde de vogner. DEt ligger noen kvartaler fra hotellet - til venstre ut av hotelldøra og til venstre igjen, så er det bare å traske og gå rett frem. Når du ser McDonald-skiltet ser du også inngangen til R. Central Department Store (dag 2) er diger, har masse barneklær og utstyr, og helt sikkert vogner der også. Husk å kjøpe barnesko mens du er der. De er billige! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/82274-til-erfarne-thailand-adoptanter/#findComment-440984 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ChiengMai Skrevet 18. november 2002 Del Skrevet 18. november 2002 Jeg vil så absolutt anbefale trille/vogn. Det er tungt å bære på barn i _den_ varmen *pes* Selv om fortauskantene er høye og fortauene trange går det veldig greit, men jeg vil anbefale en vogn med vanlige hjul. Vår lillebror elsket trilla si (vi _bar_ på storebror da vi hentet han) og trilla var på en måte hans lille trygge tilholdssted Han tok seg stadig små høneblunder når vi spaserte gatelangs. Hos Robinson (et lite kjøpesenter) hadde de vogner. DEt ligger noen kvartaler fra hotellet - til venstre ut av hotelldøra og til venstre igjen, så er det bare å traske og gå rett frem. Når du ser McDonald-skiltet ser du også inngangen til R. Central Department Store (dag 2) er diger, har masse barneklær og utstyr, og helt sikkert vogner der også. Husk å kjøpe barnesko mens du er der. De er billige! Jada, Central Department Store har vogner i alle størrelser. Vi hadde tenkt å kjøpe en paraplytrille til Storebror, men han og sosialarbeideren hans var hjertens enig om at han var for stor til å sitte i trille. Neste gang skal vi _ikke_ en gang spørre om råd, for som thaimor sier, det er _tungt_ å bære på ungen hele tida. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/82274-til-erfarne-thailand-adoptanter/#findComment-441036 Del på andre sider Flere delingsvalg…
bangkok Skrevet 18. november 2002 Del Skrevet 18. november 2002 Vi kjøpte triller i Bangkok og hadde ikke klart oss uten !! Dessuten så syntes gutta også at dette var stas :-) Med trillene så ble vi som hentet to barn adskillige mer mobile under oppholdet både i Bangkok og når vi ferierte etterpå. Gatene i Bangkok er ikke altid like fremkommelige, men paraplytrillene er lette å bære med barnet oppi, over de hindringer man eventuelt møter. Vi hadde også stor nytte av trillene i Hua Hin og på flyplassen på vei hjem. Vi kjøpte to triller som hadde nedfellbar rygg som gjorde det mulig for dem å ta seg en liten blund, og trillene hadde også en liten solskjerm som skjermet godt for de kraftige solstrålene. i kjøpte trillene i Central departmentstore - ikke så langt fra hotellet i Bangkok. Det var også flere andre større kjøpesentre i nogenlunde rimelig avstand, som hadde triller og vogner i alle varianter :-) Ønsker dere masse lykke til ! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/82274-til-erfarne-thailand-adoptanter/#findComment-441543 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.