Gå til innhold

Gutt 17 år

Anbefalte innlegg

sino1365380419

Hva kan det tyde på når min 17 årige sønn ikke orker å stå opp om morgenen og sier: "Jeg bestemmer ikke over meg sjøl lenger, jeg klarer ikke å si til meg sjøl at jeg må stå opp av senga og gå på skolen".

Min sønn har hatt problemer med å forhold seg til skolesituasjonen i flere år. Kom seg på et vis gjennom ungdomsskolen, begynte på videregående i fjor, men måtte slutte etter få uker fordi han ikke taklet det.Fikk en jobb gjennom Aetat som han klarte utmerket.Begynte på nytt på videregående i høst,har trivdes veldig bra og har også gjort det veldig bra rent fagmessig. Men nå har det altså "stoppet opp" for han igjen. Har sett det komme et par ukers tid, han har skyldt på at han har vært sliten og syk, men i dag tidlig innrømmet han altså at han har et problem igjen. Det er vanskelig å få ordentlig greie på hva han sliter med, for han svarer som regel"Vet ikke" på alle spørsmål. Har tidligere prøvd BUP der han ble viderehenvist til en privatprktiserende psykolog, dette fungerte ikke særlig godt, da min sønn ikke klarte å åpne seg for han heller. Han bruker forøvrig Zoloft. Etter at det har sett ut til at det har gått bra for han i den senere tida, blir fallet desto større for oss alle når tingene blir som før igjen. Jeg har i de foregående årene hatt utallige telefoner med forskjellige instanser uten å få noe særlig ut av det, føler meg totalt maktesløs nå. Det er sikkert vanskelig for dere å svare på dette med så lite informasjon, men jeg føler at jeg bare må foreta meg NOE. Klarer ikke å se for med et nytt år med bekymringer for min kjære sønn som bare vil ligge under dyna og ikke orker noen ting mens vi som foreldre blir mer og mer fortvilet og heller ikke orker noe særlig bortsett fra å prøve så godt vi kan å passe jobbene våre.

Håper på et svar fra dere.

Med vennlig hilsen

sino

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/82294-gutt-17-%C3%A5r/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er det hovedsakelig i skole sammenheng at sønnen din "sliter"? Har dere testet ut lese/skrive vansker?

Har han vært borti Rus som du vet om? Har han vennner rundt seg som han har jevnlig kontakt med og i såfall, hvordan er disse?

Nå regner jeg jo med at BUP har utredet han for det meste, men når han ikke er særlig villig til å prate med de, kan det jo være endel han bærer på som ikke har kommet frem i lyset ennå. Er det noen du tror han kan komme i god dialog med, og som han kan stole på?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/82294-gutt-17-%C3%A5r/#findComment-441609
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...