Gå til innhold

HJEeeeeeeeeeeeLP!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Anbefalte innlegg

fikk beskjed ..ailer-de..on@aol:co..

bruker nor..an antivirus.

sletta ..ail uten å åpne.

har scanna uten å finne noe:

skrivebordsiconene er blitt kasta rundt og kan ikke bruke forskjellige bokstaver da spretter andre sider opp:

nå skriver jeg .. capslock på og holder storbokstav tasten nede:

hva har hendt ed pc in og hva kan jeg gjøre??????

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/82370-hjeeeeeeeeeeeelp/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Pc har endelig kommet seg igjen etter å ha slått den av et par gn.

Er alikavell meget interessert i å høre hva som skjedde, så er det noen her som kan forklare meg så setter jeg veldig pris på det.

Kunne ikke skrive "m" i sta, så jeg skriver noe opp igjen nå.

Har Norman viruskontroll. Fikk opp en rute som fortalte at en mail var kommet inn. De hadde prøvd å sende den tilbake men adressat var ukjent. Norman kalte det : [email protected]

Sletta mail uten å åpne, først slett, så under slettede elementer.

Etterpå så jeg at ikonene på skrivebordet var "kastet" rundt og jeg kunne ikke bruke e og m på tastaturet, da spratt diverse andre ting/sider opp.

Hadde et svåre strev med å få skrevet det forrige innlegget.

Er antivirusprogrammene bra nok i dag?

Hvordan fungerer en "mur", er det noe man bør ha?

Har krasja pc en gang før pga virus og vil nødig gå gjennom det igjen.

Forklaring på dette fenomenet og tips om beste beskyttelse mottas derfor med største takk.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/82370-hjeeeeeeeeeeeelp/#findComment-441653
Del på andre sider

Pc har endelig kommet seg igjen etter å ha slått den av et par gn.

Er alikavell meget interessert i å høre hva som skjedde, så er det noen her som kan forklare meg så setter jeg veldig pris på det.

Kunne ikke skrive "m" i sta, så jeg skriver noe opp igjen nå.

Har Norman viruskontroll. Fikk opp en rute som fortalte at en mail var kommet inn. De hadde prøvd å sende den tilbake men adressat var ukjent. Norman kalte det : [email protected]

Sletta mail uten å åpne, først slett, så under slettede elementer.

Etterpå så jeg at ikonene på skrivebordet var "kastet" rundt og jeg kunne ikke bruke e og m på tastaturet, da spratt diverse andre ting/sider opp.

Hadde et svåre strev med å få skrevet det forrige innlegget.

Er antivirusprogrammene bra nok i dag?

Hvordan fungerer en "mur", er det noe man bør ha?

Har krasja pc en gang før pga virus og vil nødig gå gjennom det igjen.

Forklaring på dette fenomenet og tips om beste beskyttelse mottas derfor med største takk.

Du må selvfølgelig ha vett i tillegg til antivirusprog, og oppdatere windowsen din jevnlig for å tette sikkerhetshull.

Mailerdeamonmailen er neppe noe å bekymre seg om, mailerdeamon er som regel mailserveren til domenet den sender fra, oftest gir den beskjed om at du har sendt en mail til en adresse på det domenet som ikke eksisterer. Men selvfølgelig kan det være fra et virus, som faker denne adressen. Den virkelige adressen finner du ved å høyreklikke på mailen og velg egenskaper, så detaljer. Der skal du finne en "from" path .. (outlook express)

Generelt kan jeg si at dersom du har et antivirusprogram du holder oppdatert så ofte som overhodet mulig, helst manuelt i tillegg til automatisk, oppdaterer windowsen din og bruker hodet når du mottar mail med vedlegg, ev nedlastningsbeskjeder fra ymse sider, er du rimelig trygg.

Ta en onlinescan fra f.eks symantec får å sjekke om du har virus

http://security.symantec.com/default.asp?productid=symhome&langid=ie&venid=sym

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/82370-hjeeeeeeeeeeeelp/#findComment-441828
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...