Gå til innhold

fremtiden?

Anbefalte innlegg

Det må snart bli en løsning på dette. Skal søke om attføring. Vet ikke helt hva det innebærer. Er det slik at arbeidskontoret finner en jobb som passer til mine kvalifikasjoner? Kan jeg også ta utdanning på attføring?

Tenkte at det er på tide å flytte i egen leilighet. Er bare sånn i tvil - er i det store og hele veldig ambvivalent.

Jeg bor hjemme ..Jeg er også i tvil om jeg VIL bli frisk. I tillegg har jeg en jobb som jeg gruer meg til å gå til hver dag. Men det er heldigvis ikke fast jobb.

Jeg vet liksom ikke helt hva som kan hjelpe meg. Er jeg sterk nok til å flytte vekk og på skole? Skal jeg i tilfelle vente med det til høsten? Slik at jeg kan være her hjemme og gå i gruppe? Jeg er i det hele tatt lit lysten på å bo her i byen på permanent basis. Det i meg som har drømmer - vil - vil vekk, kanskje studere. Kanskje det da er en løsning å få seg en midlertidig jobb her hjemme da og bo her frem til neste høst - så kan jeg begynne å studere da? Men da igjen - får jeg jobb? (egentlig vil jeg ikke jobbe, jeg vil studere) - og må jeg ta på meg en jobb jeg ikke liker pga arbeidsmarkedet? Jeg kjenner jo nå hvor belastende det er ....

Og jobben jeg har nå, hvor jeg må forholde meg til andre folk, er problematisk for meg fordi jeg må forholde meg til så mange folk. Jeg blir lett skeptisk og mistenksom, og når flere snakker til meg på en gang og maser, så lurer jeg på om de er spydige og føler meg angrepet. Og da blir jeg ikke en person jeg vil være akkurat...

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/82396-fremtiden/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest mia-veronica

Kanskje du kunne ta en titt på aetat sine sider, eller trygdeetaten.no. Evt. ta en telefon til disse kontorene? På attføring kan du omskolere deg, eller prøve ut andre jobber.

Kanskje du kunne vente med flyttingen til du er godt inne i et attføringsopplegg? Husk at fremtiden består av enkelt-dager, ta ett skritt om gangen.

Hvis du er helt sikker på at den jobben du har nå, fører til en forverring av sykdommmen din, kunne du kanskje be om sykemelding?

Jeg syns du skal fortsette å jobbe mot målene dine. Ikke gi deg! :)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/82396-fremtiden/#findComment-441756
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...