Gå til innhold

Kognitv terapi - hva er det?

Anbefalte innlegg

kam du gi meg en generell beskrivelse på hva dette går ut på?

Var kanskje ikke så smart det jeg gjorde etter jobb idag...-dro til barndomstraktene mine for å "mimre" litt..kom på en del "ubetydlige" småtabber jeg gjorde overfor kameratene mine dengang..(hadde faktisk ganske mange..?)..kamerater altså..! Husker at jeg krevde mye av meg selv dengang også...alt jeg gjorde skulle være perfekt - hvis ikke ble jeg flau...enten det dreide seg om en pil og bue jeg hadde lagd som ikke funket, eller det å sette sammen et byggesett...måtte bare få det til...

Kanskje ikke lurt å "gå ned den veien" ?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/82400-kognitv-terapi-hva-er-det/
Del på andre sider

Fortsetter under...

becky1365380394

Omstrukturering av individets måte å tenke på.Altså går terapien ut på å endre tankemønster hos klient / pasient. Har visst seg effektivt i forhold til bl. a tvangslidelser og lignende.Kognitiv prosess er det samme som tankeprosess.

Kognitiv læring handler om verdier, holdninger og måter og forholde seg på, så da antar jeg at terapien skal være med på endre disse faktorene hvis de fungerer hemmende slik de fungerer for vedkommende idag.

Dette ble fantastisk dårlig formulert, får jeg om kognitiv læring på eksamen legger jeg meg ned å hyler!!

Håper alikevel du ble litt klokere....

Omstrukturering av individets måte å tenke på.Altså går terapien ut på å endre tankemønster hos klient / pasient. Har visst seg effektivt i forhold til bl. a tvangslidelser og lignende.Kognitiv prosess er det samme som tankeprosess.

Kognitiv læring handler om verdier, holdninger og måter og forholde seg på, så da antar jeg at terapien skal være med på endre disse faktorene hvis de fungerer hemmende slik de fungerer for vedkommende idag.

Dette ble fantastisk dårlig formulert, får jeg om kognitiv læring på eksamen legger jeg meg ned å hyler!!

Håper alikevel du ble litt klokere....

- bra nok formulert for meg, ihvertfall - jeg tror jeg er klar for litt "omstrukturering"...

- takk, -og lykke til med eksamen...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...