Gå til innhold

Koreansk uke i barnehagen

Anbefalte innlegg

Gjest Koreamor

Har noen av dere vært med på noe lignende? Skulle gjerne hatt tips til hva slags aktiviteter som kan passe en sånn uke.

Og gjerne også ideer om hvor vi kan finne stoff (tror jeg skal klare å finne bøker selv), men andre ting?

Jeg vet ikke helt hva personalet ser for seg, men de har altså spurt om litt hjelp...

Så da sender jeg spørsmålet videre til alle de kloke hoder der ute :))

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/82417-koreansk-uke-i-barnehagen/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nå vet jeg svært lite om Korea. Men jeg har gjort noen erfaringer med å fortelle om India og forberede India - dag både i barnehage og skole. Så kanskje kan du få noen idèer utav det?

Jeg mener å huske at VB skal ha såkalte Landskofferter til hvert av giverlandene. Disse skal inneholde gjenstander som brukes i dagliglivet i det aktuelle landet; litteratur, musikk, flagg og klesplagg etc. derfra.

Av aktiviteter kan muligens noe av dette være aktuelt:

* Lage mat eller snacks til lunsjen i barnehagen.

* Lese eventyr/ historier fra Korea, gjerne om et barn/ en familie.

* Lære sang/ regle/ dans/ lek på koreansk evt. oversatt til norsk.

* Hvis du får tak i nok klesplagg, kan barna kanskje få prøve etter tur?

* Se film eller bilder fra Korea.

For å bearbeide inntrykkene barna sitter igjen med, kan de tegne, male, lage en stor collage sammen; forme "landsby" i leire eller plastilina osv.

Håper det er noe du kan bruke eller som kan være til inspirasjon. Lykke til!

Hilsen fra

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...