Gå til innhold

Hvordan deler du inn/sorterer klesvasken?

Anbefalte innlegg

Gjest petimeter-favn

Da jeg innså at skillet mellom grønne og blå klær var noe på kanten sa jeg nesten stopp. Er svært nøye på sortering og har da heller aldri opplevd noe som helst kødd med klesvasken. Hvite klær forblir hvite osv.

Barnelær samt mine sokker og jeans f.eks. vaskes sammen på 60 grader, sortert under fargene

* svart, mørk blått og mørk grønt

* grått og lys blått

* rødt og oransje

* rosa

* bittelitt diverse som gult, lysegrønt får egen maskin

Truser, håndklær, hvite trøyer / t-shirts, vaskekluter og sengetøy - sortert under hvitt og etpar kulører: konsekvent 95 grader.

Ull: 30 eller helst 40 grader.

Mine topper, bukser o.a. vaskes for seg på 30 eller 40 grader.

Fortsetter under...

Da jeg innså at skillet mellom grønne og blå klær var noe på kanten sa jeg nesten stopp. Er svært nøye på sortering og har da heller aldri opplevd noe som helst kødd med klesvasken. Hvite klær forblir hvite osv.

Barnelær samt mine sokker og jeans f.eks. vaskes sammen på 60 grader, sortert under fargene

* svart, mørk blått og mørk grønt

* grått og lys blått

* rødt og oransje

* rosa

* bittelitt diverse som gult, lysegrønt får egen maskin

Truser, håndklær, hvite trøyer / t-shirts, vaskekluter og sengetøy - sortert under hvitt og etpar kulører: konsekvent 95 grader.

Ull: 30 eller helst 40 grader.

Mine topper, bukser o.a. vaskes for seg på 30 eller 40 grader.

I alle dager hva slags undertøy bruker du? Bestemortruser er vel det eneste som kan stå imot over 90 grader?

Sortere????

Bare kaster alle klær i vaskemaskina på 40 grader.

Av og til gidder jeg på hive ullklær for seg selv.

Sengetøy 60 grader

Håndduker på 95 grader sammen med mopper og diverse kjøkkentvåger.

Du kødder sant? Du vasker ikke håndklær og mopper og kjøkken kluter sammen? Æsj

I alle dager hva slags undertøy bruker du? Bestemortruser er vel det eneste som kan stå imot over 90 grader?

Neeei, mine hvite g-streng i bomull går fint på 95. Det samme med barnas undertøy.

Selvsagt varer ikke trusene spesielt lenge, men de bør man vel skifte ut med jevne mellomrom uansett?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...