Gå til innhold

pedofili og objekt

Gjest fortvilet og sint

Anbefalte innlegg

Gjest fortvilet og sint

pedofili og objekt

Hei, første gang jeg er innom her. Jeg har gått og båret på "hemmeligheten" i mange år. Har nylig oppsøkt lege, fortalt noen få om det (incest av far). Bl.a. sa jeg det til en i familien som så konfronterte min far, hvilket ikke var planlagt i og med at et annet lite familiemedl. også har fortalt at han gjør ekle ting mot henne. Akkurat nå har jeg det ganske jævlig, alle minnene som jeg har presset i kroppen i flere år, kommer nå samtidig. I tillegg kommer dypere traumer og alle marerittene jeg hadde fra jeg var barn. Visuelle minnner, kroppens reaksjoner, gjenoppleving av traumer og det totale svik da man var liten og forvarsløs er en ting. Men nå som dette har kommet faren min for øret, lager han nye sår. Jeg har ikke snakket med ham direkte (må beskytte meg selv), men han benekter alt og prosederer forsvarstaler, hva han skal si i politiavhør etc. I tillegg prøver han å presse meg, han har truet meg mye som barn med selvmord, å slå andre, at jeg vil ødelegge familien om jeg sier noe osv. Men at han var villig til å gå så langt, hadde jeg aldri trodd. Han bruker sine manipulasjonsteknikker og får min nærmeste familie til å tro på seg og vende meg ryggen. Det triste er at de jo må vite at han lyver på en del punkt, men at de likevel ikke støtter meg. Jeg har heldigvis en fantastisk samboer som støtter meg, og et annet nettverk rundt meg (men jeg har ikke våget fortelle det til så mange, av redsel for at de skal se meg som offer resten av livet). Nå har min far begynt å gå alt for langt, også andre familiemedlemmer er kontaktet. Mitt spørsmål er hvordan kan min far gå å stemple meg som gal, når det egentlig er han som er det? Dessuten når han gjør dette mot meg, er det nok et bevis for meg at han aldri har elsket meg slik han har sagt at han har gjort. For hvem vil vel dolke sin elskede i ryggen bare for å redde sitt eget skinn? Han er en notorisk løgner og pedofil. Men er ikke det han driver med også ganske psykopatisk??? (Leste innleggene Hvordan takle psykopaten...... og det virket som en del av de samme trekkene) Har hørt det skal finnes et behandlingssenter i Oslo som har spesialisert seg behandling av misbruk. Kanskj noen her på forumet kjenner til et slikt sted???? Da hadde jeg blitt kjempetakknemlig! Eller om dere har noen ord/innspill/erfaringer å komme med til meg? Takk!

- fortvilet og sint

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/82599-pedofili-og-objekt/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nils Håvard Dahl, psykiater

Det du frteller synes jeg er ganske typisk for incestovergripere.

Akkurat for disse belastningene tror jeg du vil ha størst nytte av å oppsøke et "Senter mot incest". Der vil du treffe likesinnede som kan fortelle deg om lignende opplevelser, også når det gjelder overgripers adferd etter å ha blitt konfrontert med overgrepene. De felles opplevelser vil gi felles styrke.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/82599-pedofili-og-objekt/#findComment-443128
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...