Gå til innhold

Advarsler før sammenbrudd?

Anbefalte innlegg

Får man noen advarsler før sammenbrudd, og hva er isåfall de.

Kjenner meg selv godt og føler nå at jeg blir svakere og at skallet slår sprekker.

Er kjemperedd for å miste kontrollen for jeg har barn å ta meg av.

Hvis jeg får et "lettere" anfall hvor jeg krøller meg sammen og gråter, vil jeg da komme meg opp igjen?

Vil det være positivt, og vil jeg føle meg bedre etterpå?

Eller er det første steg på vegen til å "tørne"?

Har alltid vært kald, fattet og taklet mine problemer sånn tålig bra. Nå går det liksom ikke lenger.

Har en stor klump i brystet, en mørk sky innvendig. Lange perioder med nedstemthet. Kan komme meg litt men skal ikke noe til før jeg faller igjen.

Blander på å spise lite, spise masse og spise og bli veldig kvalm. Sover dårlig og klarer ikke legge meg på dagen pga. innvendig uro. Går fra matthet til raseriurbrudd.(som jeg klarer å kontrollere tålig mens barna er til stede, men det er fælt inni meg)

Hvordan kan jeg holde meg oppreist? Kan ikke legge meg inn for da betyr det at jeg ikke klarer å ta vare på barna, uten de vet jeg at det vil gå galt. (Det går heldigvis bra med dem oppi dette, har i meget stor grad klart å holde dette inni meg.)

Hjelp meg med informasjon og råd, snille dere. Er jeg på veg mot et sammenbrudd? Hva kan jeg gjøre for å stoppe det?

Er jeg på veg til å miste barn, hus, liv,og sinn?

(Er kjent her inne men har måttet bytte nick. Beklager)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/82614-advarsler-f%C3%B8r-sammenbrudd/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ta kontakt med legen din og snakk om problemet! Du kan få henvisning til psykolog, og det finnes masse hjelp å få lenge før du blir så syk at du må legges inn!!

Faktisk er det så vanskelig å bli lagt inn her i landet at man må være rape gal først ;0)

Helt alvorlig. Søk hjelp. Både for din egen del og for barna dine. Det er ikke bra for dem å ha ei mor som sliter. Selv om du prøver å skjule det så ser de at noe er galt og blir redd for at noe skal skje med deg.

Ta kontakt med legen din og snakk om problemet! Du kan få henvisning til psykolog, og det finnes masse hjelp å få lenge før du blir så syk at du må legges inn!!

Faktisk er det så vanskelig å bli lagt inn her i landet at man må være rape gal først ;0)

Helt alvorlig. Søk hjelp. Både for din egen del og for barna dine. Det er ikke bra for dem å ha ei mor som sliter. Selv om du prøver å skjule det så ser de at noe er galt og blir redd for at noe skal skje med deg.

Takk for svar Nyco.

Jeg har kontakt med legen min og han har fulgt meg opp over en god tid.

Har gått til psykolog i over et år men sluttet forde en av mine diagnoser gjør at jeg distansierer meg og da fungerer ikke samtaleterapi noe særlig.

Har prøvd AD over lang tid, har hatt opphold men begynner på nytt merke snart.

Takk og lov har jeg meget harmoniske og greie yngre barn, så de har foreløbig gått gjennom dette veldig bra.

Men redselen for å "tørne" helt er så stor når jeg føler denne kvelende svarte skyggen som brer seg inni meg.

Vet liksom ikke hvor lenge eller om jeg vil klare å holde ut.

Takk for svar Nyco.

Jeg har kontakt med legen min og han har fulgt meg opp over en god tid.

Har gått til psykolog i over et år men sluttet forde en av mine diagnoser gjør at jeg distansierer meg og da fungerer ikke samtaleterapi noe særlig.

Har prøvd AD over lang tid, har hatt opphold men begynner på nytt merke snart.

Takk og lov har jeg meget harmoniske og greie yngre barn, så de har foreløbig gått gjennom dette veldig bra.

Men redselen for å "tørne" helt er så stor når jeg føler denne kvelende svarte skyggen som brer seg inni meg.

Vet liksom ikke hvor lenge eller om jeg vil klare å holde ut.

Det finnes gode alternativer til samtaleterapi. Jeg er ikke så vel bevandret i de forskjellige teknikkene. Men det er det flere av damene på Dol som har greie på. Blandt annet hun som kaller seg avil.

Prøv å legge inn et spørsmål på meldinger om alternative behandlingsformer, så kanskje du får bedre svar der :0)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...