Gå til innhold

Molboland

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

• Svar 74
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• SierDuDet

26

• spirito

19

• -Riksklysa

8

• Line

6

Populære dager

Mest aktive i denne tråden

Det finnes vel lov om at det ikke er lov til å røyke på skolene?

Det finnes ingen lov mot stinkende klær...

Det er faktisk ikke røykehjørnet i skolegården som er ille. Det som er plagsomt er når illeluktende Kåre setter seg ved siden av deg i auditoriet og slenger den stinkende skinnjakka på bordet foran oss.

Det er klærne som lukter, og det gjør de uansett _hvor_ folk har røyka. Ja, og så må vi jo ikke glemme ånden. Deilig å få hosteanfall hver gang Kåre snakker høyt i klassen.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/82615-molboland/page/4/#findComment-444004
Del på andre sider

Det finnes ingen lov mot stinkende klær...

Det er faktisk ikke røykehjørnet i skolegården som er ille. Det som er plagsomt er når illeluktende Kåre setter seg ved siden av deg i auditoriet og slenger den stinkende skinnjakka på bordet foran oss.

Det er klærne som lukter, og det gjør de uansett _hvor_ folk har røyka. Ja, og så må vi jo ikke glemme ånden. Deilig å få hosteanfall hver gang Kåre snakker høyt i klassen.

Isåfall er Kåre en molbo han også. Man skifter klær, man lar ikke skinnjakka stinke røyk, man dytter i seg tyggis eller frisk etter at man har røyket, man vasker hendene etter at man har røyket, osv...

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/82615-molboland/page/4/#findComment-444009
Del på andre sider

Isåfall er Kåre en molbo han også. Man skifter klær, man lar ikke skinnjakka stinke røyk, man dytter i seg tyggis eller frisk etter at man har røyket, man vasker hendene etter at man har røyket, osv...

Det er jo eksakt det folk ikke gjør...og det plager meg!

Folk stinker gammel røyk og ser ut til å trives med det. Og får du problemer i timen, ja, så er det ditt problem. For det er jo tross alt ikke forbudt å lukte røyk, og læreren har ikke lov til å kaste ut den stinkende.

Så da blir det allergikeren som må tusle ut med halen mellom beina...

Sånn som det er nå, så går jeg aldri på byen. Jeg orker rett og slett ikke å sitte i røyk(over)fylte lokaler. Etter ti minutter på en pub har jeg rennende nese og røde, rennende øyne (oooh, sexy!).

Jeg begynner å hoste kraftig, til alles fornøyelse...

Skal vi se, jeg har ikke vært på byen siden jul for to år siden, og det er eneste gang jeg har vært der også. Jeg tusler alltid motsatt vei av alle de andre når vi har vært ute og spist. De går mot utestedene, jeg går hjem. *snufs*

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/82615-molboland/page/4/#findComment-444034
Del på andre sider

Det er jo eksakt det folk ikke gjør...og det plager meg!

Folk stinker gammel røyk og ser ut til å trives med det. Og får du problemer i timen, ja, så er det ditt problem. For det er jo tross alt ikke forbudt å lukte røyk, og læreren har ikke lov til å kaste ut den stinkende.

Så da blir det allergikeren som må tusle ut med halen mellom beina...

Sånn som det er nå, så går jeg aldri på byen. Jeg orker rett og slett ikke å sitte i røyk(over)fylte lokaler. Etter ti minutter på en pub har jeg rennende nese og røde, rennende øyne (oooh, sexy!).

Jeg begynner å hoste kraftig, til alles fornøyelse...

Skal vi se, jeg har ikke vært på byen siden jul for to år siden, og det er eneste gang jeg har vært der også. Jeg tusler alltid motsatt vei av alle de andre når vi har vært ute og spist. De går mot utestedene, jeg går hjem. *snufs*

Ikke noe morsomt det der med allergi :(

Jeg er for øvrig enig i en viss røykerestriksjon. Jeg synes bare det til tider går litt langt. F.eks. når man i praksis omtrent ikke gjør det mulig for røykere å være lærere.

Men jeg ser som du er inne på ikke problemet fra ditt ståsted...

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/82615-molboland/page/4/#findComment-444067
Del på andre sider

Ikke noe morsomt det der med allergi :(

Jeg er for øvrig enig i en viss røykerestriksjon. Jeg synes bare det til tider går litt langt. F.eks. når man i praksis omtrent ikke gjør det mulig for røykere å være lærere.

Men jeg ser som du er inne på ikke problemet fra ditt ståsted...

Kanskje de burde tenkt på det da de valgte yrket sitt?

I alle yrker er det noe man må ofre for å kunne utføre det godt nok. Det rimer liksom ikke helt når lærere og sykepleiere står og klager over hvor fælt de har det som ikke får røyke på jobben.

De visste dette når de søkte på utdannelsen! De visste at "jo, jeg skal være et godt eksempel for elevene/pasientene mine".

De visste at "ja, jeg skal jobbe med mennesker og må ta hensyn".

En av lærerene våre fikk beskjed om å ikke bruke så mye parfyme fordi en av elevene hadde allergi. Hun sluttet med det uten å klage, hun synes det var viktigere at alle elevene hadde det trivelig på skolen. Men når man nevner at noen kanskje bør slutte å røyke fordi de plager medmennesker, ja da er plutselig røyking blitt en menneskerett! Ikke søren om de skal slutte å røyke nei!

Retten på frisk luft (så langt det er mulig) burde veie tyngre enn retten til å røyke hvor man vil.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/82615-molboland/page/4/#findComment-444081
Del på andre sider

Annonse

Kanskje de burde tenkt på det da de valgte yrket sitt?

I alle yrker er det noe man må ofre for å kunne utføre det godt nok. Det rimer liksom ikke helt når lærere og sykepleiere står og klager over hvor fælt de har det som ikke får røyke på jobben.

De visste dette når de søkte på utdannelsen! De visste at "jo, jeg skal være et godt eksempel for elevene/pasientene mine".

De visste at "ja, jeg skal jobbe med mennesker og må ta hensyn".

En av lærerene våre fikk beskjed om å ikke bruke så mye parfyme fordi en av elevene hadde allergi. Hun sluttet med det uten å klage, hun synes det var viktigere at alle elevene hadde det trivelig på skolen. Men når man nevner at noen kanskje bør slutte å røyke fordi de plager medmennesker, ja da er plutselig røyking blitt en menneskerett! Ikke søren om de skal slutte å røyke nei!

Retten på frisk luft (så langt det er mulig) burde veie tyngre enn retten til å røyke hvor man vil.

Men de som velger yrke nå vet jo hvilke restriksjoner det er. De som valgte yrke for ikke mer enn 5 år siden hadde ingen formening om dette...

Ja, man bør ta hensyn, man bør gjøre det meste for ikke å lukte røyk, og gjør man dette så kan jeg ikke se at det skal være noe problem.

Jeg får alltid beskjed om at jeg lukter godt (!), men nå er jeg ganske påpasselig med å gjøre de rette tingene for ikke å lukte røyk. Jeg har kort hår, altså er det ikke plagsomt at lukta setter seg der, jeg vasker hendene ofte, jeg dusjer ofte, jeg spiser tyggis eller frisk nesten hele tiden, osv. Sånt hjelper.

Andre burde også tenke litt...

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/82615-molboland/page/4/#findComment-444095
Del på andre sider

Men de som velger yrke nå vet jo hvilke restriksjoner det er. De som valgte yrke for ikke mer enn 5 år siden hadde ingen formening om dette...

Ja, man bør ta hensyn, man bør gjøre det meste for ikke å lukte røyk, og gjør man dette så kan jeg ikke se at det skal være noe problem.

Jeg får alltid beskjed om at jeg lukter godt (!), men nå er jeg ganske påpasselig med å gjøre de rette tingene for ikke å lukte røyk. Jeg har kort hår, altså er det ikke plagsomt at lukta setter seg der, jeg vasker hendene ofte, jeg dusjer ofte, jeg spiser tyggis eller frisk nesten hele tiden, osv. Sånt hjelper.

Andre burde også tenke litt...

Ang. yrkesvalg for 5 år siden. Det var jo lov å bruke hjernen på den tida også :-Þ

Det er godt noen jobber med å lukte godt! Det er mange nok som blåser i det...

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/82615-molboland/page/4/#findComment-444105
Del på andre sider

Ang. yrkesvalg for 5 år siden. Det var jo lov å bruke hjernen på den tida også :-Þ

Det er godt noen jobber med å lukte godt! Det er mange nok som blåser i det...

Hvis man blåser i det har man et problem, spør du meg.

Når det gjelder utesteder ser jeg egentlig problemet ditt. Jeg har forsøkt å nærme meg disse stedene i edru tilstand en gang eller tre de siste 10 årene, og er man edru, DA merker man virkelig røyklukten. Det er så ille at det til og med blir plagsomt for en som røyker.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/82615-molboland/page/4/#findComment-444110
Del på andre sider

Hvis man blåser i det har man et problem, spør du meg.

Når det gjelder utesteder ser jeg egentlig problemet ditt. Jeg har forsøkt å nærme meg disse stedene i edru tilstand en gang eller tre de siste 10 årene, og er man edru, DA merker man virkelig røyklukten. Det er så ille at det til og med blir plagsomt for en som røyker.

Eksakt. Og som du vet, er jo ikke jeg akkurat noen fyllik...

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/82615-molboland/page/4/#findComment-444118
Del på andre sider

I know...

Det er vel vet jævla dårlig råd å be deg begynne å drikke for å døyve lukta? :)

Haha, da sovner jeg i en haug, det er sikkert :-)

Har trøbbel nok med å holde meg våken om jeg ikke skal være full i tillegg...

Men nå bærer det til doktor'n på mandag, så nå får jeg snart vite hva som feiler meg! Jeg gleder meg utrolig, er ikke det rart? Jeg håper liksom på å få en diagnose, selv om jeg jo ikke vil være syk...

Jaja, det er kanskje en helt annen tråd :-Þ

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/82615-molboland/page/4/#findComment-444142
Del på andre sider

Haha, da sovner jeg i en haug, det er sikkert :-)

Har trøbbel nok med å holde meg våken om jeg ikke skal være full i tillegg...

Men nå bærer det til doktor'n på mandag, så nå får jeg snart vite hva som feiler meg! Jeg gleder meg utrolig, er ikke det rart? Jeg håper liksom på å få en diagnose, selv om jeg jo ikke vil være syk...

Jaja, det er kanskje en helt annen tråd :-Þ

Det er ikke rart det. Jeg håper de finner ut hva som feiler deg og at de kan gjøre noe med det!

Skal krysse fingra for deg på mandag, jeg :)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/82615-molboland/page/4/#findComment-444159
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...