Gå til innhold

Lurte på... om kaffekopper

Anbefalte innlegg

Altså, hvilken form/fasong har den ultimate kaffekoppen??

Jeg registrerer at jeg har en kopp som jeg stadig bruker selv om jeg har mange å velge mellom.

Det er en sånn litt høy kopp som smalner av i bunnen, og har en diger hank. I porselen (tror jeg?) med Nopef reklame på. Hvis den er møkkete når jeg skal ha kaffe blir jeg litt småsur.... (okei, sær på mine gamle dager..)

Men altså, er det noen kaffekopper som er bedre enn andre? og som holder bedre på varmen?

Har du et forhold til kaffekoppen din??

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/82631-lurte-p%C3%A5-om-kaffekopper/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er sær på så mange andre områder, at bare kaffen er passe varm,og god, er det nesten det samme hva jeg drikker den i. Bare det ikke er små og tynne kopper, med hanker for barnefingre.

Selv om jeg aldri holder i hanken.....

Har du det bra,forresten:-)?

Jeg er sær på så mange andre områder, at bare kaffen er passe varm,og god, er det nesten det samme hva jeg drikker den i. Bare det ikke er små og tynne kopper, med hanker for barnefingre.

Selv om jeg aldri holder i hanken.....

Har du det bra,forresten:-)?

Små tynne kopper ja... de har jeg pakket vekk for sambo sine labber... Han setter fingrene fast i hanken, brenner seg, sier masse stygge ord og knuser koppen... he he

Ja jeg har det bare bra :0)

Annonse

Jeg bruker mest Luso-koppene mine, jeg. De holder godt på varmen, og er gode å drikke av. Til og med "svigermor" kommenterte at de var gode å drikke av, og da må de bare være det. Hun pleier nemlig ALDRI å kommentere noe som helst ;)

Drikker forresten kaffe av en slik "tekopp" i skrivende øyeblikk.

Jeg bruker mest Luso-koppene mine, jeg. De holder godt på varmen, og er gode å drikke av. Til og med "svigermor" kommenterte at de var gode å drikke av, og da må de bare være det. Hun pleier nemlig ALDRI å kommentere noe som helst ;)

Drikker forresten kaffe av en slik "tekopp" i skrivende øyeblikk.

Hah...jeg VISSTE det var flere enn meg med en ting for kaffekopper :0) *holde godt på Nopef koppen min* ;0)

Små tynne kopper ja... de har jeg pakket vekk for sambo sine labber... Han setter fingrene fast i hanken, brenner seg, sier masse stygge ord og knuser koppen... he he

Ja jeg har det bare bra :0)

Døh ... det er uansett ikke meningen at man skal putte fingrene INNI hullet i hanken, hanken er til å holde RUNDT :)

Annonse

Tror nok at en høy, smal kopp holder innholdet varmere lengre enn en bredere, flatere sak.

For øvrig: Det er flott for norsk kafe- og kaffekultur at espressobølgen har kommet for å bli. Men de derre suppebollelignende greiene de serverer kaffe/melk i... Håpløst.

Norsk Olje og Petrokjemisk Fagforbund sine kopper er kjent for å skape trivsel, har jeg hørt da... har vel noe med samhold å gjøre sku jeg tru... er jo ideologien til Lo det, er det ikke?

Sikkert. Aner ikke. Fikk koppen av sambo, han jobber i Hydro. De er i alle fall gode på kaffekopper... ;0)

Drikker en del av latteglass, men skal det være "vanlig" kaffe er det helst (mellomstore) krus her også - beskrivelsen din høres ut som noe jeg kunne godta! ;o)

Jeg synes det er ok å holde rundt selve koppen INNE i hanken, skjønner? *tegner og forklarer*

Bokklubbene sine sitatkopper er ok! http://www.bokklubbene.no/web/servlets/showimage?imageid=23948

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...