Gå til innhold

Gravid og angst

Gjest gravid med angst og depresjon

Anbefalte innlegg

Gjest gravid med angst og depresjon

Hvordan fikser man å være gravid og ha konstant angst, jeg er så redd for ikke å få sove og klarer ikke slappe av. Dette kverner oppe i hodet mitt hele tiden, Jeg har ikke disse tvangstankene til vanlig, da sover jeg som en stein. Men, ved forige graviditet fikk jeg ikke sove på 14 dager på slutten og det føltes som om jeg ble gal (fikk da Sobril, og det hjalp). Jeg har fortsatt muligheten til å ta abort, jeg klarer ikke gå rundt sånn i 9 måneder.., men jeg ønsker dette barnet samtidig, finns det noe håp for meg? Kan man ta Sobril elller lignenede i svangerskapet?

Jeg fikk vallergan av legen min, men da lå jeg bare våken hele natta isteden

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/82634-gravid-og-angst/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dette står om Sobril i svangerskapet :

Overgang i placenta: Passerer placenta og går over i fosteret. Kan etter kontinuerlig tilførsel over lengre tid av graviditeten resultere i hypotoni, påvirkning av åndedrettsfunksjonen og hypotermi hos det nyfødte barnet. I dyrestudier har tilførsel av benzodiazepiner under drektigheten resultert i misdannelser, f.eks. ganespalte, CNS-misdannelser og varige adferdsforstyrrelser hos avkommet. Av disse grunner advares det mot kontinuerlig behandling under graviditet og også høye doser i forbindelse med fødselen!

Ta kontakt med legen din og forklar hvordan du har det.Kanskje det er noe annet du kan få som virker beroligende!

Håper virkelig det ordner seg for deg !

Lykke til !!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/82634-gravid-og-angst/#findComment-443353
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...