Gå til innhold

Kaviar

Gjest svegisviga

Anbefalte innlegg

Gjest svegisviga
Skrevet

Hei

jeg er vegetarianer, spiser egg og melk. fikk foresporsel her en dag om hvorfor jeg ikke spiser kaviar/rogn, siden det er det samme som honseegg.

riktig?

jeg er vegetarianer fordi jeg ikke vil spise noe man ma drepe for a fa pa talerknenen.

sa, kaviar eller ikke?

Skrevet

du må jo drepe grønnsakene også, dessuten kan man presse rognen ut av fisken!

Og om oksen dør av seg selv, vil du heller ikke spise den?

Skrevet

du må jo drepe grønnsakene også, dessuten kan man presse rognen ut av fisken!

Og om oksen dør av seg selv, vil du heller ikke spise den?

Håkken et en sjølstørta okse?

Skrevet

Jeg er så rå og brutal at jeg ikke har noen betenkeligheter ved å spise kaviar.

Ulv I Faarikaal
Skrevet

Kaviar er fiskeegg, veg olje og en masse andre greier.

Fett fra døde svin er råvare for _mange_ ulike produkter og tilsetningsstoffer som man ikkes kulle tro var laget av fett fra svin, så vil du unngå døde dyr, er det ikke mye ferdiggreier du kan ete.

Skrevet

Håkken et en sjølstørta okse?

*flire*

Man kan jo lage omgivelsene litt mer spennende på beitet, muligens - "naturlige" fallgruver her og der. Ups, der daua den oksen, gitt. Jaja..

*finne frem forskjærskniv*

Skrevet

Da antar jeg at du verken har veske eller sko som er laget av skinn, heller?

Skrevet

Vet du hvordan de lager kaviar?

Fiskene melkes ikke for så å settes fri igjen. Så spiser du kaviar så dør fisker pga det.

Gjest lakto-ovo-vegetarianer
Skrevet

Jeg er lakt-ovo-vegetarianter og betrakter rogn som egg.

Men det er klart, dersom du er vegetarianer for å unngå å drepe dyr, må jo fisken drepes for å få ut rogna....Men da må du ta mange forholdsregler på andre felt i livet ditt også!

Skrevet

Som ekte lofotjente (som og har laga hjemlaget kaviar) må jeg nok skuffe deg: Kaviar kommer fra døde fisk. Den hentes ut fra buken deres, idet fisken sløyes.

Så dersom du ikke vil spise noe fra døde dyr, er kaviar dessverre utelukket for deg.

Synd, for hjemlaget kavar er deilig!

Skrevet

*flire*

Man kan jo lage omgivelsene litt mer spennende på beitet, muligens - "naturlige" fallgruver her og der. Ups, der daua den oksen, gitt. Jaja..

man kan jo alltids si at oksen falt død om, ( etter å ha fått en kule i brystet!)

Skrevet

Du må jo kverke fisken for å få fatt i rognen da...Så kaviar er eggene til fisker som har måttet bøte med livet for å få ut rognen.

Skrevet

*flire*

*LOL*

Bonde-Norge står overfor en utfordring:-)

Skrevet

*flire*

*LOL* Ikke dumt, ikke dumt!

Skrevet

Herregud - folk med bomull mellom øra, som du tydeligvis har, skulle vært umyndiggjort.

Skrevet

*flire*

*gapskratt* Det blei nesten bambisteik på meg i går da jeg kjørte hjem fra skolen på kvelden...jam jam...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...