molli Skrevet 20. november 2002 Skrevet 20. november 2002 Jeg er ikke sikker på hvilken av disse to som er kåret til nasjonalrett, men det er enten a) fårikål kjøttkaker og poteter 0 Siter
Nyco Skrevet 20. november 2002 Skrevet 20. november 2002 Jeg er ikke sikker på hvilken av disse to som er kåret til nasjonalrett, men det er enten a) fårikål kjøttkaker og poteter Trudde det var snakk om sild, lutefisk eller bacalao jeg? Jækk! 0 Siter
Ulv I Faarikaal Skrevet 20. november 2002 Skrevet 20. november 2002 Frossen pizza, noen tiner og steker den før de spiser den da. 0 Siter
Ulv I Faarikaal Skrevet 20. november 2002 Skrevet 20. november 2002 Pølse med lompe. Lompe finnes ikke andre steder. 0 Siter
Amiga Skrevet 20. november 2002 Skrevet 20. november 2002 Fårikål eller Kjøttkaker. Fårikål er nok det mest særnorske for Kjøttkaker finnes det jo i mange variasjoner i forskjellige land. 0 Siter
monsina Skrevet 20. november 2002 Skrevet 20. november 2002 Her på mine trakter skulle jeg mene at det da er snakk om potetball med tilbehør...*sukk* Prøvde å forklare dette med raspeballer som noe veldig norsk til noen amerikanere, hvorpå de kommenterte: "Oh - you mean dumplings! We've got that too." Fårikål eller spekesild må da være nokså nasjonalt? 0 Siter
spirito Skrevet 20. november 2002 Forfatter Skrevet 20. november 2002 Her på mine trakter skulle jeg mene at det da er snakk om potetball med tilbehør...*sukk* Prøvde å forklare dette med raspeballer som noe veldig norsk til noen amerikanere, hvorpå de kommenterte: "Oh - you mean dumplings! We've got that too." Fårikål eller spekesild må da være nokså nasjonalt? Jeg tror det var utvandrende nordmenn som tok med seg den skikken til Amerika, om det er noen trøst ) 0 Siter
monsina Skrevet 20. november 2002 Skrevet 20. november 2002 Jeg tror det var utvandrende nordmenn som tok med seg den skikken til Amerika, om det er noen trøst ) *s* Sikkert en slags sammenheng der, ja! Og plutselig vet jeg hva jeg skal ha til middag i morgen :-) 0 Siter
Gjest Rusle Skrevet 20. november 2002 Skrevet 20. november 2002 Fårikål, pinnekjøtt, kjøttkaker i brunsaus, raspeballer, lutefisk, fiskeboller.......nei, jeg vet ikke hvilken som er nasjonalretten. 0 Siter
Sør Skrevet 20. november 2002 Skrevet 20. november 2002 Kjøttkaker Men når du blir president her i landet blir det Pulgogi? *S* *klem* 0 Siter
vin Skrevet 21. november 2002 Skrevet 21. november 2002 Fårikål er kåret til nummer en !! http://www.nrk.no/distrikt/rogaland/lokalen_pa_nett/1317829.html og http://www.ehaugaland.no/nyheter_artikkel_2_2609.htm Mon tro om det er i dag det feires ?! 0 Siter
Spenning Skrevet 21. november 2002 Skrevet 21. november 2002 Her på mine trakter skulle jeg mene at det da er snakk om potetball med tilbehør...*sukk* Prøvde å forklare dette med raspeballer som noe veldig norsk til noen amerikanere, hvorpå de kommenterte: "Oh - you mean dumplings! We've got that too." Fårikål eller spekesild må da være nokså nasjonalt? Fårikål Kjøttkaker i brunsaus Stekte Kjøttpølser med stekte poteter Bankebiff kokt i masse løk Pepperbiff med peppersaus Lapskaus 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.