Gå til innhold

Vårruller fritert i rapsolje - veldig usunt?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Fritert mat inneholder jo forferdelig mye olje, da, og det er jo ikke så bra - selv om rapsolje er av de absolutt sunneste er det ikke vits i å pøse på.

Hvis du lager vårrullene selv er de sunne nok i seg selv - ferdigmat så ofte er ikke bra.

I følge mitt kjære søskenbarn som har diabetes, og er VELDIG nøye på hva han putter i munnen og hvordan det er laget, så er rapsolje den oljen som er sunnest å bruke i matlaging (til steking).

Men likevel så se det vel enda sunnere å bare steke vårrullene i ovnen. Det gjorde jeg i går, og da gikk røykvarsleren, gitt!

Siden det er snakk om noe du har "fått dilla på", så går du sikkert lei om 3-4 uker og da er det ikke så farlig.

*hilsen en som har lagt 4-ukers egg & bacon dilla bak seg*

Hehehe, jeg ble lei av grandiosa ihvertfall.

Hva i alle dager skal jeg begynne med etter dette da?

I følge mitt kjære søskenbarn som har diabetes, og er VELDIG nøye på hva han putter i munnen og hvordan det er laget, så er rapsolje den oljen som er sunnest å bruke i matlaging (til steking).

Men likevel så se det vel enda sunnere å bare steke vårrullene i ovnen. Det gjorde jeg i går, og da gikk røykvarsleren, gitt!

Jeg kjøpte noen vårruller i Sverige og de kan ikke stekes i ovn...

Jeg prøvde, men de ble bare helt rare...*yuk*

Men de kan visst stekes i panna, så det er fortsatt håp :o)

Annonse

Rapsolje du... Hvor har du plukket opp det tipset da??? *venter spent*

Rapsolje er en av de sunneste (eller kanskje minst usunne?)oljene du kan bruke, men fritering er vel ikke særlig sunt uansett...

Rapsoljen kjøpte jeg i butikken (så rart..).

Så spurte jeg her på dol om den ok å bruke..

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...