Gå til innhold

Fikk barn ved 16år og nå 28

Anbefalte innlegg

Gjest Var ung jente

Jeg ble gravid når jeg var 15år,fikk det når jeg var 16,barnvernet tok det fra meg og var i rettsak,men tapte. Skrev ikke under noe papirer. Det var spes sak,men da lurer jeg på når får barnet greie på at jeg er den biologiske mora? Jeg fikk bestemme fornavnet. Står her savner og tenker mye om det barnet. Har ingen anelser.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/82764-fikk-barn-ved-16%C3%A5r-og-n%C3%A5-28/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kan ikke gi deg noen konkrete svar, annet enn at du kan ta en titt på siden tilBUFA (Norske adopsjonsmyndigheter). Kanskje kan du finne svar på noen av spørsmålene dine her:

http://bufa.no/index.php

Det er opp til barnet selv å søke opplysninger om sitt biologiske opphav, og når (hvis) det skjer er individuelt.

Ellers kan du jo kontakte BUFA direkte for nærmere informasjon.

Hilsen fra

Jeg synes det høres ut som om du har fått alt for lite informasjon. Er du sikker på at barnet ditt er blitt adoptert? Eller er det i fosterhjem? Jeg synes det er rart hvis barnet ditt er blitt adoptert og du ikke har skrevet under på noen papirer. Hvis du ikke er sikker på om barnet er adoptert eller i fosterhjem må du kontakte barnevernet i kommunen du bodde i da du fødte barnet. Dersom du er sikker på at barnet er adoptert har du nok ingen rettigheter. Adoptivforeldre har plikt til å fortelle barnet at det er adoptert, og når barnet blir voksen har det lov til å få vite navnet på biologiske foreldre. I mellomtiden håper jeg du klarer å tenke på at barnet ditt helt sikkert har det godt, og at det har en mor og en far som ønsker barnet alt godt i livet. Kanskje du kan skrive et brev til barnet som du kan be om blir lagt i mappen hans/hennes hos adopsjonsmyndighetene slik at den dagen barnet evt. ønsker å finne deg, så vil det finne et brev fra deg i papirene sine.

Lykke til.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...