Gå til innhold

Jeg bare tenkte videre....jeg....

Anbefalte innlegg

....At jeg ville dele disse tankene med de av dere som ikke følger alle trådene helt ut.....

Jeg har fått uendelig mange gode svar og innspill til mine "skriblerier" på denne siden...og jeg vil dere skal vite at jeg setter pris på det...og at selv om jeg antakligvis må akseptere at jeg trenger profesjonell hjelp

-så har dette hjulpet meg litt på veien...

Så; til poenget ; jeg ville bare sette litt "hovedtråd"-fokus på dette med ensomhet ,depresjon og vilje til å gå UT å søke mennesklig kontakt:

Jeg HAR prøvd , gjennom årene å oppsøke folk - også i fritiden...ender alltid opp i utsiden av kretsen,med intet å prate om -intet å fortelle...det er nemlig sånn at opplevelsen av sosialt samvær og de tingene som skulle vært morsomt eller interessant nærmest "spises opp" av de alltid bakenforliggende tankene som kverner istykker alle tenkelige positive signaler...

Ergo får man liten eller ingen utbytte av det... om man greier å "rømme" en liten stund , tar depresjonen deg alltid igjen...før eller siden blir du alene...igjen..

Jeg må også si , med tanke på "Ingenro" - at mine "venner" har gitt meg opp...èn etter èn....så gode venner hadde jeg...

(De hadde kanskje like lite utbytte av meg...?)

jeg stoler ikke på NOEN...men jeg trenger NOEN jeg kan stole på...håpløst dilemma...

Når det gjelder kjærlighet:

Jeg tror det er slik at ingen kan elske deg av hele sitt hjerte før du gjør det selv...

-og for hver gang vi blir såret elsker vi oss selv litt mindre...inntil man blir redusert til det jeg er idag...ingenting ...føler ingen glede, ingen entusiasme, ingen interesse for tidligere lidenskaper (f.eks.tegnig, musikk m.m) -alt er bare....borte.

Eneste følelsene jeg har igjen er sorg og angst...når de er borte er det bare...

tomt

Uendelig tomt...

Kan noen elske meg? Ikke nå..

En dag, kanskje...når alt dette er over...men jeg er redd (der er det ordet igjen..) -for at det blir lenge til....Er ikke sikker på om jeg har tålmodighet til å vente...

En tanke som slo meg helt til slutt : Når behovet for kjærlighet er så stort, -hvorfor prøver man først og fremst å "bare" få venner....?

Rett og slett fordi det er veien man MÅ gå: Uten venner er det ingen som kjenner deg, de som ikke kjenner deg, kan heller aldri elske deg...

Pr. idag er det INGEN som kjenner meg....

Så det så...

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/82766-jeg-bare-tenkte-viderejeg/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har en test for mine menneskene rundt meg. Jeg prøver å overbevise dem om at jeg er teit og dum. Takler de at jeg er det. Da kan jeg slappe av i tilfelle jeg til tider er teit og dum. Kankskje jer ER teit og dum. JAVEL. Da ER jeg det. Har da rettigheter forde vel.

Ville bare si det er en fin test.

Jovisst er det mennesker der ute som du ikke har møtt som kan være din hjertevenn. Det kommer litt an på instillingen din.

Ville bare si at den testen funker fint.

Vil ikke ha mennesker som er venn med meg bare fordi de vil ha en posisjon eller status.

Så prøv den testen du. Det er ALDRI sån at INGEN er igjen. Det er for mange forskjellige mennesker i verden til det.

Jeg har en test for mine menneskene rundt meg. Jeg prøver å overbevise dem om at jeg er teit og dum. Takler de at jeg er det. Da kan jeg slappe av i tilfelle jeg til tider er teit og dum. Kankskje jer ER teit og dum. JAVEL. Da ER jeg det. Har da rettigheter forde vel.

Ville bare si det er en fin test.

Jovisst er det mennesker der ute som du ikke har møtt som kan være din hjertevenn. Det kommer litt an på instillingen din.

Ville bare si at den testen funker fint.

Vil ikke ha mennesker som er venn med meg bare fordi de vil ha en posisjon eller status.

Så prøv den testen du. Det er ALDRI sån at INGEN er igjen. Det er for mange forskjellige mennesker i verden til det.

..teit hele tiden, synes jeg..?

NEI det er du IKKE. Men om du er det, er du min venn. Teite mennesker er VAKKRE.

...ok..skal prøve å være både teit og "vakker" i familiedrama imorgen....håper det slår an...har jo intet å tape..alt å vinne...:-)

"stjeler" en klem av deg, og sier god natt...skal prøve å sove nå....

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...