Gå til innhold

Kan dette være psykisk?

Anbefalte innlegg

Gjest ikke undertegnet

Jeg har i løpet av den siste månden vært mange ganger hos legen. Til og med på legevakt. Problemet mitt er at jeg de siste 2 mnd. har vært plaget med kvalme. Legen tror dette er psykisk, siden jeg ikke har noen andre symptomer, og siden plagene forverres av stress. Har fått utskrevet Sobril p.g.a. eksamensangst, og da jeg etter ikke å ha spist el. nesten drukket på fire dager tok en halv Sobril, kjente jeg en umiddelbar bedring etter en halv time/ time. Jeg aner ikke hva dette kan være, og jeg er ikke typen som springer til legen for alt mulig slags ting.Lurer på om dette kan være psykisk, det er mange ting som har skjedd i livet mitt de ssite fem måndene.

Jeg våkner nesten hver morgen med en slag anspent kvalmefølelse.

Jeg har tidligere hatt angst, og har brukt Seroxat i to år. Sluttet med dem for 6 mnd.siden. Kan dette være ettervirkninger?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/82779-kan-dette-v%C3%A6re-psykisk/
Del på andre sider

Fortsetter under...

drops1365380397

Hei.

Nei, det er ikke ettervirkninger av Seroxat.

Hvis Seroxat hjalp mot angsten burde du kanskje ha fortsatt å bruke den? Kan dette være et slags tilbakefall? Aldri kvalm mens du brukte Seroxat?

Forøvrig er et regelmessig kosthold viktig for psyken. Hvis jeg ikke spiser og drikker blir jeg og kvalm, nesten så jeg brekker meg.

Sobril og Valium er beroligende/angstdempende benzodiasepiner og hjelper på kort sikt (mot alt mulig), men disse er ikke egnet til langtidsbehandling. SSRI og terapi er vel behandlingen som for tiden er best ansett for slikt. Virker uansett helt klart relatert til psyken i og med at Sobril fungerer.

Lykke til med angsten og xamen!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...