Gå til innhold

akilles


granitt

Anbefalte innlegg

Jeg har i flere år vært plaget med smerter i akilles. Har nesten gitt opp å løpe fordi jeg får smerter etterpå.Akillesen er aldri helt bra selv om jeg hviler.Den er stiv og øm om morgenen.Noen ganger stikker det til i den. Har hatt et års pause fra løping uten at det har hjulpet.Nå sykler jeg bare, har også problemer med å gå på ski.Finnes det noe råd?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Thor-Øistein Endsjø, barne- og idrettslege

-granitt. Beklager sent svar. Her har du noen tanker om "kroniske akilles-problemer". Svært ofte skylles det en eller annen acutt skade som i sin tur har forårsaket arrvev. Dette bør nok vurderes av en spesialist, f. eks. ved Norsk Idr. Medisinsk inst. Noen ganger kommer man ikke utenom kirurgisk behandling.

Ellers går jeg ut ifra at du har prøvd alt, alternativ trening, nedising etter trening, fysioterapi osv., uten at problemet er løst.

En spesiell type massasje behandling som de såkalte Naprapater bedriver, har noen ganger overrasket meg positivt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...