Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Annonse

Ups! Linken var ikke med jo! Her er den:

http://www.odalizer.com/index_trondalizer.html

Hehehe... hjelpe meg! Det der er ikke trøndersk, vettu. Det er skikkelig Mlhusdialekt, eller kanskje heller Ler-dialekt. Til nød selbygg... men sånn snakker ikke de som bor i Trondheim!

*Humrer*

Hehehe... hjelpe meg! Det der er ikke trøndersk, vettu. Det er skikkelig Mlhusdialekt, eller kanskje heller Ler-dialekt. Til nød selbygg... men sånn snakker ikke de som bor i Trondheim!

*Humrer*

Jeg tror heller vi må nordover fra Tronheim enn sørover for å finne noen som snakker slik. De sier da ikke "hi" på Melhus heller!

Men det va nå litt artig læll. :-)

Annonse

Jeg tror heller vi må nordover fra Tronheim enn sørover for å finne noen som snakker slik. De sier da ikke "hi" på Melhus heller!

Men det va nå litt artig læll. :-)

På Melhus sier de "hi" og "pø'sch" ;o)

Det sier de forøvrig i Selbu også... Og "gut" og "veitj" og "berre"...

;o)

Og siden jeg ikke skjønner en lyd av hva du sier, der jeg sitter og nikker, smiler og ler i ny og ne, så må Saaara snakke ganske uforståelig :)

Det er bra å ha noen som er SÅ enig med meg som det du er! ;)

Og om du skal være ærlig, så snakker jeg ikke så uforståelig heller. Men jeg skal være helt enig med deg i at det er en stygg dialekt det jeg har! (Særlig i media.)

Det er bra å ha noen som er SÅ enig med meg som det du er! ;)

Og om du skal være ærlig, så snakker jeg ikke så uforståelig heller. Men jeg skal være helt enig med deg i at det er en stygg dialekt det jeg har! (Særlig i media.)

Neida, jeg har forstått det meste av det du har sagt, så det har ikke vært så ille.

Faktisk har det vært ganske koselig :)

Neida, jeg har forstått det meste av det du har sagt, så det har ikke vært så ille.

Faktisk har det vært ganske koselig :)

*Ler*

Du har forstått "det meste"? Ikke verst bare det!

Bra at du synes det er trivelig å prate med en meg og da, selv om jeg er trønder!

:o)

*Ler*

Du har forstått "det meste"? Ikke verst bare det!

Bra at du synes det er trivelig å prate med en meg og da, selv om jeg er trønder!

:o)

Trøndere er ikke så grusomme. Var i bryllup i sommer hvor halvparten av de vel 70 gjestene var trøndere, og makan til festing har jeg aldri sett før i et bryllup.

Her var det alkohol for alle penga, enten man var 18 år gammel eller 80.

Trøndere er kule :)

Trøndere er ikke så grusomme. Var i bryllup i sommer hvor halvparten av de vel 70 gjestene var trøndere, og makan til festing har jeg aldri sett før i et bryllup.

Her var det alkohol for alle penga, enten man var 18 år gammel eller 80.

Trøndere er kule :)

De trønderske bryllupene je ghar vært i har vært begge deler. Noen har vært veldig rolige, andre har tatt av etter middagen, mens noen ikke har tatt av før man var på vei hjem igjen.

Tja, trøndere kan være kule de også...

;o)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...