Gå til innhold

Hvordan skal vi klare oss nå?

Anbefalte innlegg

Hei alle sammen.

Dette er litt på siden, men jeg må bare få utløp for litt frustrasjon. Ref. tidligere innlegg om "Hvordan overlever småbarnsforeldre".

For å gjøre en lang historie kort, så har vi mistet store inntekter pga. at min mann har måttet skifte yrke, samtidig som jeg har blitt arbeidsledig. Har ikke krav på A-trygd.Vi ligger etter med haugevis av regninger, og har nesten ikke penger til mat til våre to små barn på 3,5 år og 4 måneder.

Jeg har vært nødt til å oppsøke sosialkontoret for å få hjelp, og har fått beskjed om at vi ville få hjelp til både husleie og mat. Nå fikk jeg nettopp beskjed om at vi IKKE ville få hjelp til husleie, vi måtte ta av depositumskontoen til den var tom. Deretter vil vi stå på bar bakke i januar når vi må finne et nytt sted å bo. Det er nesten håpløst å finne noe billig med plass til 2 voksne, 2 barn og 1 hund i området her, så jeg aner ikke hva vi skal gjøre.

Julen kan vi bare glemme.

Riktignok har min mann fått jobb, men det meste går til skatt og påleggstrekk. Jeg begynner å jobbe på mandag, men har hverken klær å ha på meg (ingenting passer etter fødselen), eller penger til bensin. Lønn for jeg ikke på lenge, og det er bare et kort vikariat. Må vel også regne med påleggstrekk dersom ikke ting bedrer seg raskt. Har bedt om utsettelse på regninger, men ikke fått det på så mange.

Hva i alle dager skal vi gjøre? Er livredd for at barna ikke skal få det de trenger, og at det skal gå ut over dem.

Kan barnevernet komme og ta ungene mine fordi vi ikke har penger?

Vennligst ikke send innlegg av typen "du burde ikke ha barn" og "slutt å klage".

Jeg er bare en desperat mor som ikke vet hva jeg skal gjøre akkurat nå...

Hilsen en fortvilet

- Kiddo-67

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/82869-hvordan-skal-vi-klare-oss-n%C3%A5/
Del på andre sider

• 3 måneder senere...

Fortsetter under...

Gjest ikke undertegnet

Håper ting har ordnet seg for dere, det er jo gått ganske lang tid siden du skrev innlegget nå. Først må jeg si at jeg synes de var en merkelig behandlingsmåte fra sosialkontoret, det at dere måtte ta av depositumskontoen. Men de har sikkert hjemmel for å gjøre det, synes bare det var merkelig. (jeg jobber på sosialkontor selv) Ellers så ser det ut som om dere har gjort allt "riktig" i den forstand at dere begge har skaffet dere jobber og inntekter igjen. Dersom dere ikke bor urimelig dyrt, ser jeg ingen grunn til at dere skulle behøve å skifte bolig. Flytteutgifter vil jo også påløpe. I slik situajson som dere er /var, så er det sosialkontoret som er riktig instans - og antageligvis dreier det seg om kortvarige ytelser. Nei, barnevernet kan ikke "ta barna fra dere" p.g.a. at dere har lite penger.(hvis dere gang på gang har rotet bort pengene og derfor har unnlatt å betale husleie og mat, hadde saken vært en annen) At dere viser vilje til selv å gjøre noe med situasjonen, taler faktisk til deres fordel. Håper ting har ordnets eg nå.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...