Gå til innhold

TV2 kryper...

Anbefalte innlegg

Jeg beklager, men min tillit til folk som Dæhlie, Alsgaard, Ulvang... og ikke minst en person som jeg kjenner veldig godt, Bjørge Stensbøl, er nærmest ubegrenset.

Hva som skjedde i vinteridrettsmiljøene på 80-tallet, vet jeg lite om, bortsett fra at Norge da var jævlig dårlig i forhold til 90-tallet. Den dopingen du påstår pågikk for 15-20 år siden, ga ikke akkurat noen særlig gode resultater..

...og jeg føler meg faktisk trygg på at det er høydehustreningen alene, som revolusjonerte resultatene til det bedre på 90-tallet.

Jeg har ikke påstått at det foregikk doping på 80-tallet, jeg sier at jeg TROR det foregår doping også i norsk idrett.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/83010-tv2-kryper/page/2/#findComment-447835
Del på andre sider

Fortsetter under...

"Jeg syns det er trist at vi har et land med streng presse-sensur. "

Er det sensur, så må det være noen som står for den. Hvem er det?

Eller er dette bare udokumentert drittkasting fra din side?

Det er vel sensur i den forstand at det er temaer som den norske presse ikke kan ta opp. Det gjelder åpenbart å stille spørsmål ved idrettsheltene våre. At når idrettsfolk føler seg krenket, kan disse oppvise mye makt både som "forbilder" og kapitalkrefter. Dette er vel rikelig demonstrert i media disse dager, når nå TV2 driver selvsensur for andre gang på få uker. Sist var det Bondevik som sutra på seg en sensurert reprise, og nå er det altså idrettsfolka. Det er Valebrokk selv som står for dette, men jeg antar da at han har motiv ut over de strengt moralske. Hvis dette var et spørsmål om moral, er det da påfallende at slik selvsensur kun skjer når det er snakk om sterke negative følelser blant publikum, og store pengesummer på spill.

Vi har sensur i Norge, fordi pressa er avhengig av popularitet og penger. Som publikum lager vi vårt eget sensur-fengsel.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/83010-tv2-kryper/page/2/#findComment-447842
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...