pip Skrevet 1. november 2000 Del Skrevet 1. november 2000 Vi har fått et problem som kommer ganske uvanta.... Det første barnet mitt hang i puppen døgnet rundt, og melka flommet over . Han la på seg enormt. Denjenta som har kommet nå, derimot, virker totaltuinteresert i puppen.... Den første måneden presset jeg puppen inn i tide og utide, og hunla påseg godt over normalt (Gikk fra 4,6 yil 5,8 på seksukerskontrollen.) Men hun har hele tiden skreket mye, og da hun rundt 6 uker begynte å gulpe store mengder så tenke jeg kanskje hun fikk for mye... Og når hun slapp puppen så jobbet jeg ikke noe serlig for at hun skulle ta den igjenn, regnet med at hun fikk nok, da. Men nå hadde hun lagt på seg bare 1/2 kg på en måned, siste uka har hun skreket mer og mer, og jeg lurer på om hun rett og slett ikek får i seg nok? Det "rare" er at når hun får flaske, så tar hun ikke mer en 70 ml da heller, er ikke dette veldig lite for en unge på over 6 kg som spiser en 6-7 ganger i døgnet? Det hender hun drikker godt og lenge, men det er sjelden. Svært ofte tar hun puppen, slipper den, tar den igjenn, slipper den, på nytt og på nytt. Det sto noen gode tips her lenger ned om å stimulere henne inne i håndflaten, og å passe på at hun får hele puppen inn mm. Skal prøve dette. Måtte bare få ut litt frustrasjon, og kanskej få en tilbakemelding på det med at hun ikke drikker mer enn 70 ml. Og gulpinga, som til tider er ganske stor, er det noe som bør sjekes ut? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/8303-lite-matvett/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus Skrevet 1. november 2000 Del Skrevet 1. november 2000 Er det min unge du snakker om??? Hun er akkurat likedan! Første tiden la hun på seg 250 g i uka, men nå har hun også lagt på seg 1/2 kilo på en mnd... Hun spiser også omtrent 60 - 75 ml av flaska som regel, men om morgenen tar hun gjerne rundt 100 ml. Puppen kan hun kose seg med om natten, men om dagen bare raser hun og gjør som din - suger et par munnfuller, slipper og raser. I går ga jeg henne flaske hver gang hun var utilpass (ca. annenhver time?) og hun drakk over 400 ml tilsammen fra morgen til midnatt i tillegg til puppen. Hun virket også roligere i går kveld enn hun har vært i det siste så jeg kommer til å fortsette å gi henne flaske så jeg er sikker på at hun får i seg mat i alle fall. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/8303-lite-matvett/#findComment-39349 Del på andre sider Flere delingsvalg…
pip Skrevet 1. november 2000 Forfatter Del Skrevet 1. november 2000 Er det min unge du snakker om??? Hun er akkurat likedan! Første tiden la hun på seg 250 g i uka, men nå har hun også lagt på seg 1/2 kilo på en mnd... Hun spiser også omtrent 60 - 75 ml av flaska som regel, men om morgenen tar hun gjerne rundt 100 ml. Puppen kan hun kose seg med om natten, men om dagen bare raser hun og gjør som din - suger et par munnfuller, slipper og raser. I går ga jeg henne flaske hver gang hun var utilpass (ca. annenhver time?) og hun drakk over 400 ml tilsammen fra morgen til midnatt i tillegg til puppen. Hun virket også roligere i går kveld enn hun har vært i det siste så jeg kommer til å fortsette å gi henne flaske så jeg er sikker på at hun får i seg mat i alle fall. Hei! Har henne på fanget nå... Hun våknet, men vil ikke ha mat, virker det som... Og det er mat i puppen, det virker da slik i alle fall.... skal pumpe meg nå. Jeg har lurt på tenner, for hun gnager på handa... Også har hun veldig mye luft i magen, har din det? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/8303-lite-matvett/#findComment-39359 Del på andre sider Flere delingsvalg…
pip Skrevet 1. november 2000 Forfatter Del Skrevet 1. november 2000 Hei! Har henne på fanget nå... Hun våknet, men vil ikke ha mat, virker det som... Og det er mat i puppen, det virker da slik i alle fall.... skal pumpe meg nå. Jeg har lurt på tenner, for hun gnager på handa... Også har hun veldig mye luft i magen, har din det? Andre iting jeg har tenkt på er trøske (hun har litt igjenn, etter å ha hatt mye...) også har hun dårlig ånde.... kan det komme av trøsken, mon tro???? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/8303-lite-matvett/#findComment-39366 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anna-Pia Haggkvist, intensivsykepleier Skrevet 1. november 2000 Del Skrevet 1. november 2000 Andre iting jeg har tenkt på er trøske (hun har litt igjenn, etter å ha hatt mye...) også har hun dårlig ånde.... kan det komme av trøsken, mon tro???? Se svar på første inlegg 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/8303-lite-matvett/#findComment-39383 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anna-Pia Haggkvist, intensivsykepleier Skrevet 1. november 2000 Del Skrevet 1. november 2000 Kjære pip, Det første jeg vil si er at barn er forskjellige! Jeg synes du skal få sjekket ut om barnet har trøske som bør behandles, det kan være en grunnn til at hun ikke vil ta brystet. 125 gram i uken i vektoppgang er helt OK, inget alarmerende. Barnet høres litt utilpass ut og det er også en grunn til å få en ekstra sjekk hos helsesøster eller barnelege. Gulping er svært vanlig og det er sjelden noe å bekymre seg over hvis barnet har OK vektoppgang. Det kan også være et tegn på sykdom, f.eks. en urinveisinfeksjon. Hvis barnet ditt har 6 gode våte bleier og er våken og opplagt mellom skriketoktene er det et positivt tegn på at hun får nok væske og næring. Det er vanskelig å si hvorfor hun ikke tar så mye fra flasken. Det blir bare teorier fra min side. Kanskje hun er fornøyd over det hun har fått fra brystet? Kanskje hun har vondt i munnen pga trøske og flasken er ubehagelig å suge på? Du får fortsette å legge henne til, snakk beroligende og press henne for all del ikke til brystet. Registrer alle gangene det fungerer bedre og prøv å gjøre det på samme måte. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/8303-lite-matvett/#findComment-39389 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus Skrevet 1. november 2000 Del Skrevet 1. november 2000 Kjære pip, Det første jeg vil si er at barn er forskjellige! Jeg synes du skal få sjekket ut om barnet har trøske som bør behandles, det kan være en grunnn til at hun ikke vil ta brystet. 125 gram i uken i vektoppgang er helt OK, inget alarmerende. Barnet høres litt utilpass ut og det er også en grunn til å få en ekstra sjekk hos helsesøster eller barnelege. Gulping er svært vanlig og det er sjelden noe å bekymre seg over hvis barnet har OK vektoppgang. Det kan også være et tegn på sykdom, f.eks. en urinveisinfeksjon. Hvis barnet ditt har 6 gode våte bleier og er våken og opplagt mellom skriketoktene er det et positivt tegn på at hun får nok væske og næring. Det er vanskelig å si hvorfor hun ikke tar så mye fra flasken. Det blir bare teorier fra min side. Kanskje hun er fornøyd over det hun har fått fra brystet? Kanskje hun har vondt i munnen pga trøske og flasken er ubehagelig å suge på? Du får fortsette å legge henne til, snakk beroligende og press henne for all del ikke til brystet. Registrer alle gangene det fungerer bedre og prøv å gjøre det på samme måte. Men har hun trøske så skulle hun vel være rabiat til alle måltider? Og jeg burde vel kjent det på brystene? Kan ikke se noe hvitt i munnen hennes heller, men hun er litt blek i gommene innerst i munnen nede. Pip: jeg også lurer på tenner for hun gnager på sine egne hender som besatt når hun raser som verst. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/8303-lite-matvett/#findComment-39540 Del på andre sider Flere delingsvalg…
aja Skrevet 2. november 2000 Del Skrevet 2. november 2000 Men har hun trøske så skulle hun vel være rabiat til alle måltider? Og jeg burde vel kjent det på brystene? Kan ikke se noe hvitt i munnen hennes heller, men hun er litt blek i gommene innerst i munnen nede. Pip: jeg også lurer på tenner for hun gnager på sine egne hender som besatt når hun raser som verst. Unnskyld meg, men trøske - er ikke det sopp i munnen? Sander har det, men brystene mine har ikke blitt "smittet". Men det eneste jeg har merket er at han har hvitt belegg i munnen. Ikke noe forandring i spisemåten hans eller i humør. Og tro meg han legger på seg! Ca 1 kg i måneden (4 måneder gammel og nå 9 kg). Er det forskjellig hvordan barn reagerer på trøske? Klem fra 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/8303-lite-matvett/#findComment-40048 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.