Gå til innhold

FU: Har du skrevet testamente ?

Anbefalte innlegg

Ulv I Faarikaal

Jeg har tenkt litt på det, men nei...

Skjedde det noe nå så ville de to barna jo automatisk arve det jeg har.

De ville jo også blitt tatt hånd om av far, siden han har halve foreldreretten.

Tenkte engang at jeg skulle føre opp noe ting og tang jeg ville min mor og to søsken skulle ha etter meg.....men har altså ikke gjort det.

Jeg har aldri arvet noe av noen, og jeg har ikke mye familie rundt meg.

Har klart alt jeg har selv jeg :)

Du har nok rett i det, for noen er det helt greit.

Fortsetter under...

• Svar 63
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Ulv I Faarikaal

22

• Dorthe

17

• Lottemor1365380387

3

• nalle noll

2

Mest aktive i denne tråden

Hei Dorthe.

Du kan skrive i testamentet om hvem du ønsker skal få omsorgen for den minste.

Det blir ikke slik automatisk men det blir tatt hensyn til.

Jeg har selv gjort det i samråd med advokat.

Hvis omsorgspersonen går bort skal barnet i en barnevernsak hvor de innteresserte melder sin innteresse.

Da blir det i mitt tillfelle tatt hensyn til testamenetet.

Lykke til

m.v.h

Problemet er at vi har delt foreldreansvar og vi har hatt masse bråk og nå ligger jeg lavt. Akkurat nå kan jeg ikke sette i gang en sak for å få ansvaret alene, jeg risikerer litt for mye da hvis jeg ikke blir trodd.

Problemet er at vi har delt foreldreansvar og vi har hatt masse bråk og nå ligger jeg lavt. Akkurat nå kan jeg ikke sette i gang en sak for å få ansvaret alene, jeg risikerer litt for mye da hvis jeg ikke blir trodd.

Nei men du kan legge inn et ønske med begrunnelse om du vil om at du ønsker at noen andre skal ha omsorgen dersom noe skjer med deg. (trenger ikke begrunne det heller, men står kanskje sterkere da).

Lykke til

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...