Gå til innhold

Seroxat og samliv/sex

Anbefalte innlegg

affa1365380423

Kjæresten min jente på 23 har vært deprimert over en tid. Vi kom oss endelig til lege for ca. to mnd. siden og hun begynte på Seroxat. Hun er og begynt i terapi. Nå er hun en helt ny jente, sprudler av lykke og all motgang er snudd til medgang. Alt som før var forbundet med ting som var vanskelig går nå kjempelett, skole, trening, være med venner, alt er bra. Jeg kjenner henne ikke igjen. Har aldri sett henne slik. Personligheten hennes er snudd nesten 100%.

Når hun var deprimert, dvs fra ca. juni av, hadde vi ikke sex, jeg trodde dette ville endre seg når hun kom i behandling, det har det ikke. Hun vil fremdeles ikke ha sex og hun aviser meg bestemt. Ikke bare med sex, men med min daglige omsorg, og når jeg prøver å vise at jeg er glad i henne.

Er dette normal oppførsel når man går på Seroxat, har andre opplevd lignende? Er det noe jeg kan gjøre? Hva skjer når hun engang må slutte med Seroxat?

Hjelp! Jeg er fortvilet! Ikke bare p.g.a ingen sex, men jeg kjenner henne ikke igjen....

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/83107-seroxat-og-samlivsex/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det stemmer i mange tilfeller det du sier. Jeg ble nærmest impotent av Seroxat og ble totalt blottet for seksuelle behov og lyster. Det er derfor en ganske vanlig situasjon du og jenta di opplever.

Men det er mange slags antideppressiva. Neste gang hun er hos legen så få henne til å ta opp dette slik at hun eventuelt kan prøve et annet. Det er forksjellige bivirkninger på mange av dem, men det gjelder å finne et middel som passer kroppen og som man ikke reagerer på. Jeg fikk til slutt et som passet meg slik at jeg fikk ønsket virkning og at de verste bivirkningene uteble.

Nå fungerer jeg greit i senga og har godt utbytte av medisinene. Du må huske at den seksuelle delen er bare en av bivirkningene. Det er derfor viktig at du er tålmodig med jenta di fordi det kan være mange tins om hun opplever som bivirkninger som ikke du opplever.

Legen kan svare på masse om dette. Det er ingen ting i veien for at du kontakter ham. han kan ikke gi deg direkte opplysninger grunnet taushetsplikt, men likevel fortelle deg mye som kan hjlepe deg og dere gjennom dette.

Lykke til.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/83107-seroxat-og-samlivsex/#findComment-446827
Del på andre sider

affa1365380423

Det stemmer i mange tilfeller det du sier. Jeg ble nærmest impotent av Seroxat og ble totalt blottet for seksuelle behov og lyster. Det er derfor en ganske vanlig situasjon du og jenta di opplever.

Men det er mange slags antideppressiva. Neste gang hun er hos legen så få henne til å ta opp dette slik at hun eventuelt kan prøve et annet. Det er forksjellige bivirkninger på mange av dem, men det gjelder å finne et middel som passer kroppen og som man ikke reagerer på. Jeg fikk til slutt et som passet meg slik at jeg fikk ønsket virkning og at de verste bivirkningene uteble.

Nå fungerer jeg greit i senga og har godt utbytte av medisinene. Du må huske at den seksuelle delen er bare en av bivirkningene. Det er derfor viktig at du er tålmodig med jenta di fordi det kan være mange tins om hun opplever som bivirkninger som ikke du opplever.

Legen kan svare på masse om dette. Det er ingen ting i veien for at du kontakter ham. han kan ikke gi deg direkte opplysninger grunnet taushetsplikt, men likevel fortelle deg mye som kan hjlepe deg og dere gjennom dette.

Lykke til.

Takk for svaret!

Vil bare påpeke at når jeg tidligere skrev at jeg ikke kjente igjen kjæresten min, så var dette ikke positivt ment...

Desverre....

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/83107-seroxat-og-samlivsex/#findComment-447728
Del på andre sider

Takk for svaret!

Vil bare påpeke at når jeg tidligere skrev at jeg ikke kjente igjen kjæresten min, så var dette ikke positivt ment...

Desverre....

Nei, men denne typen medisin har en tilvenningsperiode. Det kan ta en stund før kroppen "aksepterer" medisinen siden den medfører en del bivirkninger, i tillegg til at man må bruke en stund før medisinene har noen effekt. Selv om man begynner på et SSRi preparat betyr ikke dette at man blir friks over natten. Det kan ta litt tid, men vitsen med denne behandlingen er jo at det i sin helhet skal bli bedre.

Derfor må du ta tiden litt til hjelp, følg opp problemet og behandlingen i den grad det lar seg gjøre og vent på resultater først en god stund etter at behandlingen startet. Det er dessverre de harde fakta, det finnes ingen snarvei. Men du kan være en god støttespiller for jenta di nå selv om det seksuelle ikke fungerer.

Jeg håper behandlingen vil fungere og atdere vil få det fint sammen.

Lykke til.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/83107-seroxat-og-samlivsex/#findComment-448034
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...