Gå til innhold

Hvordan få legejournaler?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

også må du sende med kopi av legitimasjon :)

Hilsen legesekretær:)

Legitimasjon? Jeg sendte bare et brev med navn, adresse og fødselsnummer og tidspunkt for fødselen for å få en kopi av fødselsjournalen min. Kom helt gratis i postkassa den. :o)

Jeg har anmodet 3 forskjellige journaler, men aldri måttet vise noe form for legitimasjon. Jeg søkte skriftlig, og fikk papirene tilsendt i posten(rekomandert).

ok, da er det sikkert forskjellig prosedyrer på forskjellig sykehus. Jeg jobber på Riksen i Oslo, og vi sender ikke ut noe uten legitimasjon. Er jo ikke så rart det egentlig????? Ellers kan man jo bare etterlyse en annens journal!!

Det koster 70 kroner hos oss. Veit det gjør det på Aker Sykehus også..

Annonse

Jeg har anmodet 3 forskjellige journaler, men aldri måttet vise noe form for legitimasjon. Jeg søkte skriftlig, og fikk papirene tilsendt i posten(rekomandert).

Men da har du jo vist legitimasjon! :-) Sykehus/lege sendte det rekommandert. Hadde du ikke da vist legitimasjon på at du er du ved henting av den rek.sendingen, ville du ikke fått den utlevert.

Vi praktiserer også det der jeg jobber, dersom vi vil være sikre på at rette person henter det som sendes (og ikke en hvem som helst som kan ha bestilt det) Dette er selvfølgelig ikke legejournaler, men andre verdidokumenter.

Men da har du jo vist legitimasjon! :-) Sykehus/lege sendte det rekommandert. Hadde du ikke da vist legitimasjon på at du er du ved henting av den rek.sendingen, ville du ikke fått den utlevert.

Vi praktiserer også det der jeg jobber, dersom vi vil være sikre på at rette person henter det som sendes (og ikke en hvem som helst som kan ha bestilt det) Dette er selvfølgelig ikke legejournaler, men andre verdidokumenter.

Oki, _det_ tenkte jeg ikke på :o)

*rødmer litt*

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...