Gå til innhold

Psykolog - ventetid og priser?

Anbefalte innlegg

Etter å ha lest en del innlegg får jeg inntrykk av at man kan risikere å vente en stund etter fastlegekonsultasjon før man kommer inn til en psykolog.

Er dette tilfelle ? og isåfall; hvor lenge kan det være snakk om?

Videre lurer jeg på evt. priser for psykologkonsultasjoner?

Har forstått at noen mottar statstøtte og derfor er rimeligere enn andre...?

Vil legen automatisk henvise deg til billigste alternativ?

Eller blir man "overlatt til seg selv" for å finne en...?

P.S : - er vel over den verste krisen i denne omgang...men "what goes around, comes around.."

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/83240-psykolog-ventetid-og-priser/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest -redselen

Jeg var nettopp hos legen, og hun skulle sette meg på ventelista til psykolog. Det kunne ta rundt 2 mnd, og prisen var ca 150 kr timen.

Det hørtes ikke så ille ut!

(skriver endel her nå, da jeg akkurat har begynt på seroxat. Er rastløs og "rar" i hele meg.. -men nesten bedre.)

på poliklinikker kan man vente alt fra 3 mnd til et halvår for å få time.

Prisen varierer alt fra 200,-kr timen (hos de som får statsstøtte og man betaler helt til man får frikort) til 500-600,-kr timen

I fjor på disse tider begynte jeg hos prvatprktiserende psykolog. Betaler en egenandel på kr. 550,- pr.gang. Legen min søkte psyk.poliklinikk men jeg var ikke syk nok til å komme inn der. Hos prviat praktiserende får du som regel time i løpet av tre- fire uker.

Lykke til.

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...