Gå til innhold

Trene vekter og slanke seg


Gjest tiresias

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Yepp - en kombinasjon av sunt kosthold , kondisjons og styrketrening er den beste.

Står forklaring i andre innlegg her - men er noe greier med at muskler gjør at du forbrenner mer .... noe sånt ganske kort forklart *S*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Yellow Ledbetter

Yepp - en kombinasjon av sunt kosthold , kondisjons og styrketrening er den beste.

Står forklaring i andre innlegg her - men er noe greier med at muskler gjør at du forbrenner mer .... noe sånt ganske kort forklart *S*

Ikke hvis man satser på skikkelig økning av styrke samtidig. Det lar seg vanskelig kombinere, fordi da er man avhengig av en del kalorier.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke hvis man satser på skikkelig økning av styrke samtidig. Det lar seg vanskelig kombinere, fordi da er man avhengig av en del kalorier.

Selvfølgelig har du rett - jeg leste at det bare var snakk om slanking jeg .... skal pusse brillene mine :-))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

John Gunnar Oppheim, Instruktør

Hei!

Det spørs hva slags effekt du er ute etter? Vekttrening brenner kalorier, og sånn sett er det positivt for slankingen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Yellow Ledbetter

Selvfølgelig har du rett - jeg leste at det bare var snakk om slanking jeg .... skal pusse brillene mine :-))

ikke bruk mye penger på brillepussemidler. vann funker like bra!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

jeg mener kombinasjonen av: en eller annen form for anerob trening og en eller annen form for aerob trening, er det beste for personer som bare vil komme i bedre form. Lavere fett %, mer overskudd, o.s.v.

Mener at de (kvinner og menn) som bare trener en av delene, går glipp av mye (mange fordeler).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du får sannsynligvis ingen stor fremgang,men styrketrening er viktig når du slanker deg-du strammer opp og holder på muskelmasse du har lett for å miste når du slanker deg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tiresias

Hei!

Det spørs hva slags effekt du er ute etter? Vekttrening brenner kalorier, og sånn sett er det positivt for slankingen.

Jeg skjønner at det er positivt for å forbrenne kalorier og fett, men får jeg noen effekt i forhold til å bygge muskler, når jeg samtidig spiser lite?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tiresias

Du mener at det er mye å hente ved å drive utholdenhetstrening og styrke trening samtidig? Forstår jeg deg rett? Men vil jeg få noe reelt utbytte av styrketreningen i form av økt muskelmasse, samtidig som jeg går på slankekost? Eller må jeg spise skikkelig før jeg får noe fremgang?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner at det er positivt for å forbrenne kalorier og fett, men får jeg noen effekt i forhold til å bygge muskler, når jeg samtidig spiser lite?

Nå er ikke jeg den her med mest kompetanse innen styrketrening, men ifølge hva jeg har lest er det vanskelig å bygge masse samtidig som du slanker deg. Proffene bygger først og deffer etterpå!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Tiresias!

Muskeltrening har absolutt sin effekt på slanking, fordi muskler forbrenner kalorier mye mere effektivt enn kroppsfettet gjør!! Men jeg ville anbefalt å jogge litt også!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...