Gå til innhold

NHD - Efexor gikk ikke, hva nå?

Anbefalte innlegg

Har brukt Efexor i en drøy mnd, men trapper nå ned i samråd med lege pga bivirkninger. Angst pluss fysiske plager. Synd for den hadde positiv effekt også.

Har PTSD. Er for tiden nokså deprimert noe angst.

Hva annet kan jeg bruke?

Vektøkning som bivirkning er uaktuelt. (Har lagt mye på meg pgs psyk. prob.)

Ville også vært hyggelig om sexlysten ikke blir helt parkert.

Hva er fordeler ulemper med Cipramil kontra Cipralex?

Takknemlig for svar.

mvh

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/83293-nhd-efexor-gikk-ikke-hva-n%C3%A5/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Tjukkemor

Siden du nevner vektøkning, JEG fikk det ved Cipramil.

Gikk ned litt på Efexor.

Ser ut som vektøkning er et onde en må ta med ved mange medisiner. Velge mellom pest og kolera på en måte. Hva er verst, de psykiske problemene eller fedmen. Svaret er selvfølgelig forskjellig for hvert individ.

Ruffen1365380424

Vektøkning skyldes ikke bare medisinen. Når man blir bedre redusereres også de kroppslige spenningene, og dermed også energiforbruket, og da øker vekten. Cipramil kan etter min erfaring gi noe vektøkning. Noen medisiner gir etter min erfaring også noe vann i kroppen. Trening hjelper på vekten og ikke minst på psyken, om det så bare er en gåtur.

Nils Håvard Dahl, psykiater

1.De to medisiner som er godkjent for PTSD i Norge er Seroxat og Zoloft. Det må være naturlig å prøve en av de først.

2. Ut fra de studier som presenteres nå, er forskjellen grovt sett at bivirkningene er de samme, men effekten synes å være bedre på Cipralex.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...