Gå til innhold

jeg er så redd

Gjest ikke undertegnet

Anbefalte innlegg

Gjest ikke undertegnet

Min sønn har nettopp kjørt opp og kjøpt seg bil. Dagen etter smalt det, dvs. han skadet kun bilen og ikke seg selv. Bilen er ordnet og nå begynner han å kjøre igjen. Jeg er så forferdelig redd. Kan nesten ikke slippe ham utfor døren, det er som om noe sier meg at det vil ende galt. Greier ikke å glede meg til noe, har fått det for meg at jeg snart kommer til å miste ham. Sover ikke om natten. Kan ikke gå utfor døren når jeg vet han er ute, MÅ sitte inne og vente på beskjed i tilfelle noe skulle hende. Jeg vet det er normalt at en er litt engstelig i slike tilfelle, men dette må vel være verre en det som normalt er? Har t.o.m. måttet ty til litt alkohol om kvelden for i det hele tatt å få roet meg, selv etter at han har kommet hjem i god form.

Ser for meg det aller verste, han han blir drept, kjører ned å dreper noen o.l. Er det normalt å være så hysterisk?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/83369-jeg-er-s%C3%A5-redd/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg skjønner godt du er redd, det er nok mange i din situasjon. Og man kan dessverre ikke gjøre så mye. Jeg vil bare prøve og trøste deg med at det var veldig bra at det smalt etter så kort tid, og at det bare var bilen det gikk utover. Da er det stor sjans for at sønnen din har fått stor respekt for kjøringen når han har smakt hvordan ting kan fort skje.

Prøv og oppmuntre ham til å være sterk og ikke la seg styre av kamerater. Det er etter min mening det farligste. De lar seg påvirke til å kjøre over sin egen grense for hva de synes er trygt.

Prøv og se positivt på smellen, for det er større sjans for at det er en positiv ting enn en negativ faktisk.

Ikke prøv og lær ham og kjøre bil, men bare prøv og fortell ham hvor viktig det er at han ikke lar seg påvirke. Uten å være masete.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/83369-jeg-er-s%C3%A5-redd/#findComment-448614
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...